als je je baan verliest, en een ww uitkering of daarna in de sociale steun komt, en dan je huis verkoopt en samen gaat wonen, wordt je dan gekort ?

de winst die dan hebt op het geld via je verkochte huis, moet je die,zoals ik wel eens hoort eerst ''ópeten?''

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op een WW-uitkering hebben deze zaken allemaal geen invloed. De WW-uitkering moet je zien als een soort verzekering waar je premie voor betaalt als je werkt. Het zou dan niet eerlijk zijn als je geen WW-uitkering krijgt omdat je toevallig nog over andere middelen beschikt. Op het moment dat je in de bijstand komt is het een heel ander verhaal. Als je samen gaat wonen en je partner heeft wel werk, dan heb je helemaal geen recht op bijstand. Tenzij jullie samen onder een bepaald minimum zou komen, dan zou je eventueel nog recht op een aanvulling kunnen hebben. Qua vermogen, en dat heb je bijvoorbeeld als je geld overhoudt aan de verkoop van je huis, mag je zonder gevolgen voor de bijstandsuitkering in je eentje (als je geen kinderen hebt onder 18 jaar) 5555,00 aan vermogen hebben en als je met zijn tweeën bent of alleenstaand met kinderen onder 18 jaar mag je 11.110,00 aan vermogen hebben. Zie ook onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toppie bedankt......fijne dagen