ik heb een betalingsregeling met de belastingdienst getroffen en zou geld overmaken nu zou ik dat doen ovv mijn toeslag nr (beginnend met een T ?)

maar nu vraagt mijn internet bankieren om een acceptgiro betalingskenmerk, maar die heb ik niet hoe komk hieraan? ook zou ik voor de 31ste overmaken ben dus twee dagen te laat, zou dat laatste een probleem zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Klik even op deze site http://www.belastingdienst.nl/reken/betalingskenmerk/ kies daar de juiste vraag aan, dan moet je je bsn nr invullen en kun je het te weten komen als het goed is :-)

Toegevoegd na 2 uur:
Je kunt ze ook even bellen op hun gratis nummer. Dan kun je gelijk uitleggen dat je twee dagen te laat bent en maken hun een aantekening en krijg je ook geen nieuwe herinnering toegestuurd.

BelastingTelefoon

Telefoon: 0800 - 0543
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met internetbankieren heb je de mogelijkheid om te kiezen tussen acceptgiro en overboeken .
Als je de gegevens hebt van de belastingdienst kies dan voor overboeken omdat je daar geen betalingskenmerk voor nodig hebt .
Nu ben je al 2 dagen te laat en het duurt nog enkele dagen voordat het bij de belastingdienst op de rekening staat .
Je krijgt misschien nog wel een herinnering maar dat mag geen probleem zijn .
Maar betaal de volgende keer wel op tijd !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is wel nodig bij een betalingsregeling. Op de site van de belasting staat : Let op! Bij betaling op ING-nummer 2445588 van de Belastingdienst vermeldt u altijd het betalingskenmerk. Zonder betalingskenmerk wordt de betaling niet verwerkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een oud gironummer. De belastingdienst heeft ook een bankrekening. Daar hoeft dat niet. Ik heb ook ooit een betalingsregeling getroffen met de belastingdienst en toen heb ik een terugkerende betaling voor 20 termijnen toen ingesteld. Dan kun je het ook niet meer vergeten.
fisbel
12 jaar geleden
Het gironummer 2445588 werkt nog prima hoor. Staat gewoon op de site. voor alle zekerheid uitgeprobeerd op: mijn ING. Daar staat dat de tenaamstelling van dit rekeningnummer bekend staat als Belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm, er staat toch duidelijk ING dus dat is geen giro nummer :-) Dit is het bankrekening nummer en daar hoeft het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohw ja is waar ook, ING is nu bank en postbank. Dus wel Giro maar evengoed wel dat kenmerk nodig :-)
Met de omrekenmodule is alsnog het betalingskenmerk te achterhalen. Nodig is dat je de aanslag of beschikking nog hebt met daarop vermeld het aanslag- of beschikkingsnummer. Zie informatie Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/reken/betalingskenmerk/
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord had ik gisteren al gegeven, dus beetje zinloos om het dubbel te vertellen.