mijn vriend heeft zich net ingeschreven op mijn adres, ik werk en we hebben 2 kinderen. Welke consequenties heeft dit? betreft belastinggeld ect?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar de site van de belastingdienst gaat kan je alles opzoeken wat je wil weten. Met deze informatie kan je geen antwoord geven. Hangt af van jullie inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt blijkbaar jaren het een en ander onderdoken. Julie hebben twee kinderen en nu pas komt hij bij je wonen. Je hebt dus al jaren teveel gekregen, en ja dat raak je nu kwijt. Maar dat lijkt me ook wel terecht toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enne hij kan toch ook werken? of bespaar je nu op de kinderopvangtoeslag? Dan is het om het even...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat de kinderen van de vriend zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een of meer van de kinderen van je vriend en jouw samen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de reactie van Kriz suggereert dat er voorheen iets fout zou zijn gegaan, maar hij zegt niet waarom hij denkt dat dat het geval is. Graag uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woonde je nou voorheen alleen en komt de vriend er met kinderen bij?
Dan ga je meer gemeentelijke belastingen betalen, nl. voor meerpersoons huishoudens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/nadelen-verbonden-ga-inwonen-kennis.251576
Ongeveer deze vraag is al zo vaak gesteld.
Lees dit eerst een en kom dan terug met een specifieke vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook zal je veel meer informatie moeten geven voor zinnige antwoorden. Sowieso alle inkomsten, uitkeringen, toeslagen, enz.

Antwoorden (2)

U zult de alleenstaande ouderkorting verliezen. Als 1 van de kinderen jonger is dan 12 jaar, kan de hoogte van de inkomensafhankelijke combinatiekorting wijzigen of zelfs nihil worden, afhankelijk of uw vriend inkomen uit tegenwoordige arbeid heeft en hoe hoog dit is.

Ook kunnen er consequenties zijn tav eventuele toeslagen. Tenslotte zijn er enige consequenties tav te betalen gemeentelije belasting. (1 persoonshuishouden wordt meerpersoonshuishouden)
Er kunnen nog meer belastingtechnische consequenties zijn, maar daarvoor ontbreken specifieke gegevens
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat niet blijkt of de kinderen van hen samen zijn, lijkt mij de conclusie van Fisbel voorbarig.
fisbel
12 jaar geleden
Tja, WE hebben twee kinderen. Inderdaad: multi-interpretabel Hajete en daarom niet bij voorbaat te beantwoorden op punten als: alleenstaande ouderkorting en iack. Met mogelijke consequenties voor de kortingen. Door de algemene vraagstelling zijn er meer van die 'open eindjes' Dus: TS - van wie zijn de 2 kinderen: van uw vriend, van u, van u samen, heeft ieder van de partners 1 kind of is 1 of zijn 2 van de kinderen erkend door de andere partij? Zo zijn er sowieso al 5 mogelijkheden met de daarbij behorende belastingtechnische consequenties. Ook (algenomed in mijn bericht): hoe oud zijn de beide kinderen? Het zou handig zijn als TS hierover duidelijkheid verschaft.
Het kijk en luistergeld bijvoorbeeld gaat ook omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Tot 1 januari 2000 moest er kijk- en luistergeld worden betaald. Al 11 jaar dus niet meer. De programma's van de publieke omroep worden uit de belastingopbrengsten betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor fisbel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet duidelijk in welk gewest of land de vraagsteller woont.
Het kijk- en luistergeld is geheven belasting op bezitters van radio- en televisietoestellen. In Nederland en Vlaanderen bestaat deze heffing niet meer, maar bijvoorbeeld nog wel in Duitsland en Wallonië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een vreemd antwoord. Als het nog zou bestaan, kijk- en luistergeld, dan ging het om het aantal toestellen en niet om het aantal bewoners.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen het kijk- en luistergeld in NL werd afgeschaft, werd de belasting in de onderste schijf met 1,1 % van dat inkomen verhoogd.
Dus nu een kleine € 200 aan belasting per verdienende persoon. Best wel veel vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diveres, gaat misschien ook de personele belasting en de vermogensbelasting omhoog?