Teld het inkomen van mijn vakantiebaantje in de zomervakantie mee als inkomen bij het aanvragen van de zorgtoeslag?

Ik wordt bijna 18 en moet zorgtoeslag aanvragen. Je moet aangeven hoeveel je verdient. Teld het vakantiebaantje wat ik heb gehad in de zomervakantie voor een paar weken ook mee in de berekening? Naast dat vakantiebaantje heb ik niets verdient dit jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom schrijf je Teld met een d?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
foutje..

Antwoorden (2)

Ja, dat vakantiebaantje telt mee. Je hebt er immers geld meer verdiend, nietwaar? Maar waarschijnlijk zit je daarmee nog (lang) niet boven de drempel, dus je hoeft je denk ik niet zoveel zorgen te maken dat je geen zorgtoeslag krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Tot bijna € 20.000 (verzamel)inkomen krijg je het maximum bedrag zorgtoeslag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knappe tiener die dat redt in z'n vakantie! ;)
Voor de belasting loopt een jaar van 01-01 t/m 31-12. Een schooljaar loopt weer anders, bijvoorbeeld september t/m juli. Als jij zorgtoeslag moet (wilt) aanvragen dan geldt dat voor dat jaar. Alle verworven inkomsten die jij hebt gedaan in dat jaar tellen mee in je (verzamel)inkomen. Let op: als je in december (vakantie)werk hebt gedaan en dit word uitbetaald in januari van het opvolgende jaar, dan geldt dat als inkomen voor dat volgende jaar. Heel scheef en pijnlijk, maar erg waar. Succes met je vakantiebaantje!