heeft er iemand ervaring met een betaalplan van de belastingdienst? ik moet1000 euro terugbetalen voor huur/zorgtoeslag wat is het min per mnd?

ik betaal nu 20 per maand en ben er volgende maand ( dacht ik ) vanaf.20 per maand kan ik nog wel betalen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

De belastingdienst is meestal wel bereid tot een betalingsregeling,normaal moet je het openstaande bedrag in 1 jaar terug betalen,maar ze kunnen een uitzondering maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist 2 jaar, dus delen met 24
Delen door 12 en dat afgerond naar boven. Maar wel een brief sturen met verzoek om in termijnen te betalen

Toegevoegd na 1 minuut:
Afronden op hele euro. Wij hadden dat namelijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je meer dan 480 euro moet terugbetalen, dan wordt het totaalbedrag gedeeld door 24, want binnen 2 jaar moet alles betaald zijn.
Dat wordt in geval van 1000 euro ongeveer 42 euro per maand.
Als dit bedrag per maand niet op te brengen is, kan je een verzoek indienen voor een betalingsregeling. Hier is ook een formulier voor.
Het is overigens ook zo, dat het bedrag maandelijks ingehouden kan worden op de nog te ontvangen toeslag.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem snel contact op met de belastingdienst en vraag om een coulante betalingsregeling ivm een evt restschuld.

Afhankelijk van uw financiele situatie kunnen zij een lager bedrag vaststellen over meerdere termijnen.

Dat het binnen 1 jaar terugbetaald moet worden is niet juist. Er zijn gevallen bekend met hogere bedragen en als de belastingdienst de lat te hoog legt dan is het minder zeker dat ze alles binnen krijgen.

Vraag een soepele betalingsregeling aan waarbij men uw evt restschuld en andere lasten meeneemt in de besluitvorming.

Maar kom zo,n regeling wel stipt na, anders zijn de rapen gaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laatste regel is zeer juist. +