heb zo juist een herziening van de belasting gekregen kan ik deze zien als de definitieve brief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een herziening van wat?

Het beste antwoord

Meestal verandert er niks meer als je alles volledig en eerlijk hebt doorgegeven. Maar hij is pas echt definitief wanneer dit er ook daadwerkelijk bijstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Nee die is niet definitief en zelfs op de definitieve kun je nog niet 100% rekenen.
Meestal gaat dat goed maar er zijn uitzonderingen.

Voorlopige aanslag of definitieve aanslag
Indien een voorlopige aanslag het laatste bericht is geweest van de fiscus over dat betreffende belastingjaar, is het natuurlijk wel logisch dat er alsnog een definitieve aanslag wordt vastgesteld. De belastingopgave was dan immers nog niet definitief goedgekeurd. Heb je echter wel een definitieve aanslag ontvangen dan geldt de regel dat de fiscus daarop in principe niet meer kan terugkomen. Maar er zijn uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Die uitzondering (op de definitieve vaststelling aangifte) kan zijn dat je in bezwaar gaat tegen de beslissing van de inspecteur. Je hebt daarvoor 6 weken de tijd. Als de beslissing op bezwaar negatief uitvalt blijft de aangifte definitief vastgesteld.