Kan ik de maandelijkse belastingteruggaaf van mijn hypotheek op een andere dag krijgen dan de 15 e?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Later of vroeger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerder

Antwoorden (3)

misschien dat het wel mogelijk is, probeer eens een verzoek bij de belastingdienst in te dienen en vragen of het mogelijk is om het geld wat je terug krijgt op een andere dag te storten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk de belastingdienst heeft vaste schema's.
ronron1212
12 jaar geleden
Daarin heb je geen keus of recht. Dat tijdstip zal wel vastgelegd zijn.
Je zou kunnen proberen om bij de maandelijks betaling aan de kop van de ontvangstrij te komen met een beredeneerd verzoek. Als je de hypotheekrente achteraf betaalt dus aan het einde van de maand dan zou de belastingteruggave daarmee moeten kunnen matchen of sporen. Dus ook omstreeks die tijd. Niet geschoten is altijd mis.

Als je de belasting vooruit betaalt op de 1e van de maand dan sta je in theorie sterker.

Je kun beter proberen een een overbruggingsreserve op te bouwen van tenminst een netto-maandinkomen om klappen op te vangen, bij voorbeeld t.b.v. wisselingen baan of eventuele risico van baanloos worden. Als je werkloos wordt, moet je grif 6 weken wachten.