Waarom stuurt de belasting dienst in 1 week 3 brieven over hetzelfde onderwerp?

Het gaat hierbij over de toeslagen.
Ik heb teveel aan toeslagen gekregen en moet dit, terecht, terug betalen.

Vorige week begon het met de zorg toeslag

Brief 1: overzicht en bedrag wat ik moet terug betalen
Brief 2: acceptgiro
Brief 3: Brief over de mogelijkheid in termijnen te betalen.

En vandaag de eerste van een nieuwe reeks ontvangen
brief 1: huurtoeslag

Ik verwacht volgende week nog een brief of drie over het kindgebonden budget.

Die 3 brieven kunnen toch gewoon in 1 enveloppe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond dat ook al erg onnozel! Ik kreeg precies hetzelfde. Ook omdat er in de eerste brief al stond dat ik binnenkort een brief met de acceptgiro zou krijgen. Ik dacht ook al, doe dat dan direct!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is toch goed dat op die manier postbezorgers aan werk worden geholpen! Dat bespaart uitkeringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is ook weer waar Hajete, is het toch nog ergens goed voor.

Antwoorden (3)

Dat doen ze niet, die brieven worden automatisch opgemaakt, in een envelop gestopt en verstuurd. Voor elk onderwerp krijg je gewoon een nieuwe brief. Denk dat het teveel moeite en teveel werk is om dat ook allemaal uit te gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan wordt het voor hen ook duurder.
komt doordat het digitaal gebeurd, allemaal computer en geen mensenwerk meer.

leuker kunnen ze het niet maken:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt dat het te maken heeft met de automatisering. Als ex-expert belastingdienst toeslagen, kregen we veel telefonie hierover. Je kan het helaas niet veranderen dat je post krijgt. Wel kan je ervoor zorgen dat je in het vervolg niks meer hoeft te betalen maar dat je mogelijk iets ontvangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien weet jij dan ook hoe ik dit kan voorkomen. Ik heb namelijk geen vast inkomen. Ik geef elke 3 maanden de wijzigingen door.
Bij de SVB bank, waar ik een ANW uitkering van krijg moet ik ook mijn inkomen doorgeven, alleen daar maken ze een schatting, die hoger ligt, zodat ik nooit hoef bij te betalen.
Kan dit bij de belstingdienst ook?
Of is er een andere manier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan je bij de belastingdienst ook doen.
Als eerste maken ze een berekening ( voor het voorschot) met het inkomen dat jij "denkt"dit jaar te hebben. Achteraf van het jaar kan het zijn dat dit hoger of lager is en dan krijg je geld terug of moet je betalen. Mijn tip: geef bij de belastingdienst aan dat je +/- 5000 per jaar meer verdiend dan je daadwerkelijk zal doen. Dan zit je save en heb je een grotere kans dat je iets terug krijgt aan het eind van het jaar. Zo kreeg ik vorige week een nabetaling van 433 euro. Altijd fijn!!!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat wel altijd om het Bruto verzamelinkomen van jou en evt je partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg, ga zeker een hoger inkomen opgeven, wist niet dat dat kon. Met een ANW uitkering heb je geen partner, dat is een weduwe uitkering, die stopt als ik weer een partner zou hebben of zodra mijn jongste 18 wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oef... sorry. Ik had geen idee waar het voorstond. Erg stom van mij. Succes met de toeslagen!