Waarom wil de overheid hun schuld op ons verhalen?

Als er een en ander in banken is geinvesteerd dan is dat geld toch geen schuld maar een investering en dat gaat uiteindelijk toch renderen. Dus waar komt die schuldenlast dan vandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is het rechtse gedachtegoed van dit centrumlinkse kabinet.
De bedrijven worden gezien als het centrum van de economie en moeten dus ontzien worden en/of zelfs gesteund worden. De enige plaats om dan te bezuinigen is de (semi-)publiekesector (onderwijs, gezondsheidszorg, politie, overheidsinstellingen) en de burger.
Helaas vergeet dit kabinet weer eens dat het juist de burger is die verantwoordelijk is voor een 'draaiende' economie. Als de burger geen geld uitgeeft komt de economie steeds verder tot stilstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De schuldenlast is maar voor een klein deel afkomstig van de hulp aan de banken. Het gaat belabberd met de economie.
Dat is een veel groter probleem. De inkomsten van de schatkist lopen ernstig terug.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat zal nog wel even zo blijven.
De staat, dat ziijn we uiteindelijk allemaal. Al voelt het vaak als iets buiten ons.