hoe kan ik op een snelle manier een maandelijkse teruggave van de fiscus laten vervallen ivm veranderde situatie ?

fiscaal

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is heel simpel: ga naar de site van de Belastingdienst: particulier: belasting betalen of terugvragen: voorlopige aanslag: wijzigingen doorgeven: klaar! Wijzigingen worden binnen 2 weken verwerkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als u een maandelijkse voorlopige teruggaaf ontvangt, kunt u ook een tegoed kweken door deze teruggaaf stop te laten zetten. Hierdoor krijgt u het geld met rente pas terug na indiening van uw aangifte in het volgend jaar. Zo levert uitstel voor het indienen van de aangifte ook nog geld op.
Bent u in de gelukkige omstandigheid dat u over uw vermogen in box 3 belasting betaalt, dan bespaart u zich nog eens 1,2% belasting over uw “tegoed” bij de fiscus. Want dat geld is uit uw belastbare vermogen verdwenen tenslotte. Een rendement van maximaal 6,35% dus. Daar kan zelfs geen IJslandse bank tegenop!
Heb je hier iets aan?

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gaat het om de zorgtoeslag die stopgezet moet worden: zie www.zorgtoeslag.nl
Gaat het om voorlopige teruggave: zie www.belastingdienst.nl
Of je belt met de belastingtelefoon. Veel zaken kun je al via die belastingtelefoon regelen.
De telefoonnummers zijn te vinden op bovengenoemde sites.