Hoelang duurt het voordat je je geld heb ontvangen van de belastingdienst nadat je je t formulier hebt opgestuurd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gister op m'n rekening gekregen...

Antwoorden (4)

Als je het voor 1 april hebt ingediend krijg je het rond deze tijd terug (juni). Maar het kan altijd iets afwijken naar mei of juli natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de aangifte bedoeld,dit kan een aantal maanden duren.
Zelf heb ik in maart aangifte gedaan en een paar weken gelden de teruggave ontvangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gelden moet natuurlijk geleden zijn.
Jammer dat je dit hier niet kunt aanpassen,maar hiervoor weer een nieuw bericht moet plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorgaans 6 weken tot 2 maanden is mij verteld

Toegevoegd na 27 seconden:
wie het voor 1 april ingediend heeft moet dat inmiddels op zijn rekening hebben staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de aangifte 2010 hebt ingediend voor 1 april 2011 en je hebt in je aangifte berekend dat je geld terugkrijgt dan krijg je voor 1 juli 2011 de door jou berekende belasting (dus volgens de aangifte) terug.
Dat bedrag wordt verhoogd met rente vanaf 1 januari 2011. Het rentepercentage per jaar is over het eerste en tweede kwartaal 2,5.
In het derde kwartaal is het 2,75.
Als de Belastingdienst bij de definitieve aanslag (kan 3 jaar duren) je aangifte corrigeert dan moet je de te veel ontvangen belasting en rente terugbetalen.