dit jaar moet ik voor mijn werkgever een cursus volgen, mijn loon wordt verder betaald. als ik hiervoor een PC koop kan ik die dan voor meer dan 50%

in welke mate kunnen studiekosten (oa pc e.d) ingebracht worden als beroepsonkosten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt gewoon aan je werkgever... Dan kan 100% zijn maar dat kan ook een voorwaarde zijn om cursussen te mogen volgen... Daar is geen wettelijke definitie voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na aftrek van € 500 niet aftrekbare drempel, kun je de pc bij je andere studiekosten (boeken, cursusgeld en reiskosten) voegen.
Afschrijving op jaarbasis 30%.
Het beste is echter als je baas alle kosten, ook je PC betaalt.
Dan krijg je 100 % terug,maar mag je dat niet aftrekken.

Als je baas dat niet wil dan kun je voorstellen/afspreken dat hij de kosten betaalt als je je diploma haalt.
Dan kun je de kosten nu, zoals gezegd, aftrekken en hoef je geen rekening te houden met zijn vergoeding, omdat die van een prestatie afhankelijk is.