Recht op 'huisvrouwentoeslag'?

Mijn moeder werkt al jaren niet meer, mijn vader heeft een eigen zaak maar ze hebben samen een laag inkomen (lager dan dat mijn man en ik hebben). Ik krijg een 'huisvrouwentoeslag' van bijna 2000 euro per jaar. Heeft mijn moeder hier ook recht op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Ja hoor, een en ander is niet afhankelijk van het hebben van een eigen zaak maar van inkomen en het feit dat je moeder wel of niet werkt, dus aanvragen, succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit noemen ze de zg. heffingskorting en op de volgende site is in 1x duidelijk of ze er recht op hebben of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, voorwaarde is wel dat het onder meer gemaximeerd is tot hetbedrag dat je vader aan belasting betaalt.
Dus dat je vader en je moeder samen per saldo belasting betalen.
Je mag aannemen dat de professionele boekhouder of belastingadviseur van je vader daar op let.

Toegevoegd na 12 minuten:
Je hoeft geen huisvrouw te zijn, ook een "huisman"kan dat krijgen.
Daarom wordt het wel aanrechtsubsidie genoemd.