mijn inkomen totaal was 13000 en mijn loonheffing 2100, krijg ik alles terug van mijn loonheffing ?>

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar www.belastingdienst.nl , download het aangifteprogramma en vul het in. Aan het eind zie je precies wat het resultaat is op basis van de door jou opgegeven info, plus hoeveel je had moeten betalen, hoeveel je betaald hebt, wat je terugkrijgt dan wel bij moet betalen.
(En de aangifte opsturen is dan ook heel makkelijk.)
MissBiggie
13 jaar geleden
Dan moet je wel een DigiD hebben

Antwoorden (5)

Nee, loonheffing is belasting. Iedereen in nederland betaald dat.
Het kan zijn dat de loonheffing ook gelijk de eindheffing is, maar soms krijg je wat terug. Dat ligt helemaal aan je persoonlijke situatie.
ALs je je belasting digitaal invult zie je vaak direct al of je iets terugkrijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is wel ja. Je kunt eigenlijk het beste het belastingprogramma downloaden en invullen. Dan krijg je een bedrag eruit en dat zit het dichtsbij het zal niet veel schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want de belasting over je inkomen ligt waarschijnlijk hoger dan de heffingskortingen waarvoor je in aanmerking komt.
13 jaar geleden
Iedere werknemer ( soms ook mensen die niet werken )
heeft recht op heffingskorting.
In U geval bij een jaarinkomen van 13.000 is het door
de werkgever al maandelijks verwerkt in de inhoudingen,
( dus U betaalde al maandelijks minder belasting.
Het kan zijn dat er een verschil is, dit gaat de belastingdienst verrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"soms ook mensen die niet werken" is m.i. niet juist omdat iedereen recht heeft op algemene heffingskorting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hajete.
Als je niet werkt, er is geen uitkering , en is ook geen
partner die voldoende belasting betaald, dan is er
geen recht op heffingskorting.
Je vermeldt niet waarmee je het inkomen hebt verdiend. Daarom is een juist antwoord lastiger.
Als je je inkomen met werk hebt verdiend, dan is de geraamde belasting globaal (€ 4.348- ahk € 1.987- arbeidskorting € 627 )= € 1.734.
Bij een uitkering is de belasting globaal € 2.361 (€ 4.348 min € 1.987 AHK).
Download de aangifte en vul hem in, dan weet je het precies!