digitaal uitstel vragen

aangiften 2008/2009 Ben geen ondernemer. Heb geen belastingconsulent en heb geen toegang tot beveiligde site van Belastingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nu je recent de aangiften hebt ontvangen mag het geen enkel probleem zijn om uitstel te krijgen. Begin maar eens om uitstel te vragen tot 1 juli.
Want de aangiftedeskundigen zijn zeker tot mei bezig met de aangiften 2010.
Hoop dat je genoeg hebt gespaard, want die aangiften krijg je niet zomaar

Toegevoegd na 2 dagen:
Doe tijdig aangifte. Als je dat niet doet (dus ook niet tijdig uitstel hebt) stelt de Belastingdienst de aanslag ambtshalve vast en krijg je te maken met "verzuimboeten".
De eerste keer is de boete € 226, de tweede keer € 984. Deze boete geldt vanaf de belastingaangifte 2008. Ook kan er daarnaast een bestuurlijke boete worden opgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je in 2008 recht had op terugbetaling van belasting omdat de feitelijke belasting lager is dan de voorheffing, dan heb je dat recht ook nu nog. Alleen krijg je er nu nog een paar euro rentevergoeding bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die brief tijdig bij de Belastingdient aankomt niet. Bel morgen 0800 0543 en vraag dat na.

Andere antwoorden (2)

je kunt uitstel aanvragen op dit onderdel van de site het is overigens wel vreemd dat je dat als particulier nu nog moet doen over 2008 en 2009 http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte_doen_hoe_werkt_dit/aangifte_doen_hoe_werkt_dit-07.html#P127_12625
ronron1212
13 jaar geleden
als het over 2008 en 2009 gaat ben je erg laat met invullen als particulier moet je voor 1 april van het volgende jaar aangifte hebben gedaan. je kunt uitstel vragen maar ik denk niet dat je het krijgt want je bent al erg laat.
mijns inziens kun je het beste even de belastingtelefoon bellen om wellicht een en ander van de aanvraag te verduidelijken. digitaal is namelijk een standaard formulier