Nee aan een subsidie zitten voorwaarden aar voor je hem krijgt.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de kortingen van de Belasting zitten ook voorwaarden.
Een belastingkorting is een bepaalde vorm van subsidie.
Je kan subsidie krijgen in de vorm van geld; je krijgt dan dus geld van de overheid, bijvoorbeeld omdat je een HR ketel voor de verwarming gekocht hebt.
Je kan ook belastingvoordeel krijgen voor iets, bijvoorbeeld bij de WBSO subsidie, dat is een afrekpost die je mag toepassen bij speur en ontwikkelingswerkt.
Als je een bedrijf hebt dat in de hoogste belastingschaal zit, levert een WBSO subsidie dus veel belastingvoordeel op. Als je een bedrijf hebt en je betaalt zeer weinig of geen belasting, heb je aan de WBSO ook niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en nee; uiteindelijk komt het allemaal uit het zelfde potje. Niet uit de broekzak, dan wel uit de vestzak.
Maar toch:
Belastingkorting wordt gegeven om bepaalde (groepen) van mensen te ontzien of te ontlasten.
Subsidie om bepaalde zaken te stimuleren of in stand te houden.
Alhoewel de BTW verlaging binnen de 'bouw' die momenteel gehanteerd wordt -naar mijn idee- een subsidie is die via een balastingkorting verstrekt wordt.