Is de rente van Trade Republic nominaal of effectief?

Trade Republic, een Duitse bank, biedt momenteel 4,0% rente op hun rekening. De rente wordt maandelijks uitgekeerd.

Ik kan nergens vinden of die 4,0% de nominale of de effectieve rente is.

Mijn vraag is dus:
Is de rente bij Trade Republic nominaal (4/12% per maand, effectieve rente is dan meer dan 4,0% per jaar), of effectief (minder dan 4/12% per maand, effectief precies 4,0% per jaar)?

2 maanden geleden
in: Bankieren

Antwoorden (1)

2 maanden geleden