Is het goedkoper om een groot geldbedrag in euro's of in Zweedse kronen over te maken?

Ik hen mijn huis verkocht en een huis in Zweden gekocht. Hierdoor moet ik 450.000 euro overmaken naar Zweden. Ik weet dat de ing een behoorlijke wisselkoers hanteert als ik mrt sek over Maak.weet iemand hoe dit zit als ik mrt de euro over Maak. Hanteren de Zweedse banken een hogrr of lagere koers?

3 jaar geleden
in: Bankieren
2.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Eenvoudig via Mijn ING
Log in op Mijn ING en ga naar het overschrijfscherm
Selecteer het land en de valuta waarin je wilt overmaken
Voer de valuta, het bedrag en de kostenverdeling in
Je ziet direct de wisselkoers, alle kosten en het totaal te betalen bedrag
Frans1955
3 jaar geleden
Dank je wel ronron1212 voor je beantwoording.
Maar hoe kom ik er achter wat goedkoper is?
Zweedse kronen overmaken of in Euro's.
Is de omwisselkoers van de Zweedse banken ongeveer gelijk aan de Nederlandse in mijn geval ING, of zit hier (veel) verschil in?
ronron1212
3 jaar geleden
Zal niet veel uitmaken.

Antwoorden (1)

Je kan de wisselkoers bij je eigen bank navragen bij 'overboekingskoers'. Daar vind je de twee verschillende koersen (zowel cash als overboekingen) waarmee je kunt rekenen. Vervolgens kan je bij de Zweedse bank ook de omrekeningkoers opvragen.

En, niet geheel onbelangrijk: de transferprovisie van zowel Zweden als Nederland. Het verschil daartussen bepaalt of je beter hier in Nederland de Zweedse kronen kan overmaken of dat je in euro's overboekt en pas in Zweden omwisselt.