Kunnen mijn ouders mijn afschriften zien?

Ik ben 18 jaar, bijna 19 en ik heb een RaboStudentenPakket en een spaarrekening, de Regenboogrekening. Kunnen mijn ouders zien op 1 van die rekeningen wat er afgaat. Mijn vader zei een keer dat hij het niet kon zien van de lopende rekening (ik zit bij de rabobank) maar wel van de spaarrekening?

5 jaar geleden
in: Bankieren
8.6K
ronron1212
5 jaar geleden
Je bent 18 jaar dus je ouders mogen niet meer zonder jouw toestemming op jouw rekening kijken. Bel even met de rabobank en vraag het na

Antwoorden (2)

Toen je 18 jaar werd, ben je toen uitgenodigd voor een gesprek bij de Rabobank? Normaal ga je daar dan heen met een ouder.
Omdat je dan volwassen bent, willen ze een aantal dingen weten, zoals rood staan.
Waarschijnlijk hebben jullie in het gezin allemaal een betaalrekening bij de Rabobank. Een spaarrekening kan ook, maar is niet belangrijk voor de ontstane situatie.
Indien je nog geen 18 jaar bent, kunnen ouders ook de rekeningen inzien bij hun kind.
Dat moet ook besproken zijn tijdens het gesprek bij de bank. Dat dit verandert met 18 jaar. Er zijn ook kinderen die wel willen dat ouders kunnen blijven inzien.
Helaas gaat dit vaker fout, waardoor ouders ook na de 18-de verjaardag kunnen inzien.
Kortom, is dit gesprek nooit geweest, dan is waarschijnlijk alleen de jongerenrekening omgezet in een RaboStudentenPakket en zijn de inzien-gegevens niet of deels veranderd.
Gewoon contact opnemen met de bank en een afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alweer een min. Zet gewoon erbij waarom, dan kun je nog reageren. Maar Ja, dan staat je naam erbij.
Dit antwoord klopt gewoon. Waarom? In ons gezin hebben we ook allemaal onze rekeningen bij de Rabobank. Toevallig wordt onze dochter ook nog 18 jaar volgende maand. Dus hebben we het zelf meegemaakt.
Als je zonder in te loggen bij je spaarrekening kan komen kan je vader het zien. Maar volgens mij is dat niet mogelijk, dus heeft je vader misschien de pin/ inlogcode. je kunt die code veranderen zodat hij het niet meer ziet, als je dat niet prettig vindt.