Waar in Nederland kan je betalen met Bitcoins?

Zijn er al (fysieke) winkels in Nederland waar je kan betalen met Bitcoins of andere cryptomunten? En hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Bankieren
2K
Amadea
5 jaar geleden
Bitcoins zijn virtueel. Net zo min als mijn gouden medailles hier op Goeie Vraag zijn die om te zetten in fysieke waarde.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En toch zijn er mensen rijk geworden van het bezitten en handelen in Bitcoins. Zie https://www.businessinsider.nl/25-jarige-maakt-fortuin-met-bitcoin-en-reist-de-wereld-rond/. Ik denk niet dat dat mogelijk is met je gouden medailles van GoeieVraag ;-)

Het beste antwoord

Er zijn veel fysieke winkels waar je met bitcoins kunt betalen, te veel om hier op te noemen: http://www.watisbitcoin.nl/uitgeven.php
https://www.bitcoinspot.nl/waar-kan-je-met-bitcoins-betalen.html https://bitcoinskopen.eu/waar-kan-ik-met-bitcoins-betalen/

Over het algemeen vindt de transactie plaats door het tonen van een QR code aan de klant. De klant scant deze QR code met zijn smartphone waarop een Bitcoin wallet (een digitale portemonnee) staat geïnstalleerd. Vervolgens wordt de betaling goedgekeurd, en zal de provider het betaalde bedrag in Euro’s uitbetalen op de bankrekening van de winkel.
Een greep:
Lekkere Trek Foodtruck in Friesland.
Café de Waag Betaal uw wijntje of biertje met Bitcoins in Delft.
Grand Café de Pakschuit Bodega met spaanse delicatessen in Den Haag.
Lekkere Trek Foodtruck in Friesland.
Café de Waag Delft.
Grand Café de Pakschuit Bodega Den Haag.
Het Concerthuis Eethuis Groningen.
Van Walsum Hotel in Rotterdam.
De Haven Bed & Breakfast in Leiden.
Canal apartments Appartementverhuur in Amsterdam.
Luna Luna Bed & Breakfast in Brussel.
De wadloper Bed en breakfast in Moddergat.
Modez Hotel in Arnhem.
Het zijn vooral horecagelegenheden, zie ik, toch erg weinig fysieke winkels.
Toegevoegd op 27 juni 2018 14:55: bron
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nooit geweten dat er veel horecagelegenheden zijn in mijn woonplaats Arnhem waar je met Bitcoins kan betalen. Een keertje uitproberen. Beste Antwoord wat mij betreft.