Is de Mastercard hetzelfde als de Maestro?

Ik wil iets kopen online, maar op mijn kaart staat Maestro. Mijn probleem is dat tussen de selectie geen Maestro stond. Maar toen ik de Mastercard (dit stond wel op de lijst) opzocht zag ik het Maestro logo ook tussen de afbeeldingen. Moet ik gewoon Mastercard selecteren, of iets anders?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Bankieren
17.9K

Antwoorden (2)

Nee, het is idd wel hetzelfde bedrijf maar zeker niet hetzelfde product of gebruik. Maestro is de debet kant (bijna) alle bankpassen in NL zijn Maestro als ik het goed zeg. Maar Mastercard is de creditcard kant.

Bij veel buitenlandse webshops heb je dus niks aan je Maestro/debetkaart en zal je dus echt een creditcard moeten hebben (MasterCard/VISA). Als het geen buitenlandse verkoper is dan moet je kiezen voor iDeal.

Toegevoegd na 56 seconden:
Nog een mogelijkheid kan zijn Paypal en daar dan je bankrekening aan koppelen (wel eerst regelen voordat je het kan gebruiken).
6 jaar geleden
Nee, het is niet hetzelfde, al lijken de logo's inderdaadveel op elkaar. maestro is het betaalsysteem van banken. Pasjes waarmee je kunt pinnen hebben het Maestro-logo, dit zijn debetkaarten. Bedragen die je hiermee betaalt worden direct van je rekening afgeboekt. Een Master-card is een echte creditcard, waarmee je dus je betaling uit kunt stellen en waarmee je dus ook kunt betalen als er geen geld op je rekening staat (zolang je binnen de limiet blijft). Maestro is eigendom van masterCard, vandaar dat de logos's op elkaar lijken.