Welke sneldichter schreef in de jaren '60 in Rotterdam bij V en D sinterklaasgedichten?

Ik verschil daarover met iemand van mening. Ik dacht dat het Salomon Cohen was, de sneldichter van Delfshaven en zij denkt dat het Willy Alfredo was, ook o.a. een sneldichter.

2.3K

Het beste antwoord

Willy Alfredo.
Hoogtepunt van de Sinterklaastijd was de sneldichter Willy Alfredo, stemmig zwart gekleed en met lang zwart geverfd haar en een scherpe neus, zat hij als een echte dichter op de tweede verdieping bij de roltrappen, achter een tafeltje met een rood kleedje met een geel biesje, de kleuren van Sinterklaas.
Toegevoegd op 23 november 2021 17:19: bron
2 jaar geleden
Pieterke
2 jaar geleden
Dank voor het antwoord.

Andere antwoorden (1)

Nee hoor. Het was Salamon Cohen. Willy Alfredo was een Hagenees die vooral in die contreien furore maakte.
3 maanden geleden
Pieterke
3 maanden geleden
Bedankt voor uw antwoord op deze (oude) vraag.
Amadea
3 maanden geleden
Alleen dichtte Salomon Cohen volgens https://www.rotterdamsedichters.nl/dichters/salomon-cohen in zijn eigen tabakswinkel en niet in V&D.