Waar gaat de gouden koets naar toe nadat de koning is afgezet?

Als de koning en zijn vrouw zij afgezet op prinsjesdag, waar gaat de koets dan heen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Gouden Koets gaat terug naar de Koninklijke Stallen aan de Hogewal in Den Haag.

Hier staan de paarden en de koetsen van de Koninklijke familie, de Gouden Koets en de hofauto's.

Toegevoegd na 13 minuten:
Op deze website http://www.koninklijkhuis.nl/encyclopedie/organisatie/staldepartement/gouden-koets/ staat nog:

"De Gouden Koets staat vrijwel het gehele jaar in de Koninklijke Stallen achter het Paleis Noordeinde in Den Haag. Alleen op Prinsjesdag gaat het rijtuig naar buiten voor een tocht van enkele kilometers naar het Binnenhof en weer terug. Slechts bij hoge uitzondering bestaat de mogelijkheid de Gouden Koets van dichtbij te bekijken. De Gouden Koets was voor het laatst van dichtbij te bewonderen op de Tentoonstelling "Ja ik wil" in de Nieuwe Kerk in Amsterdam die plaatsvond van 17 november 2001 tot 20 januari 2002."