Hoe oud moet je zijn om achter de bar te staan?

Komende week wordt er een feest bij ons in de buurt georganiseerd. Is er een bepaalde leeftijd waarop je moet letten, voordat je achter de bar mag staan? (Conform de nieuwe wetgeving). Dit feest is non-profit. Wordt er ook een onderscheid gemaakt tussen non-alcoholische en alcoholische dranken?

Toegevoegd na 20 minuten:
Mag je als minderjarige (15 jaar) wel non-alcoholische dranken verkopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Je moet een minimum leeftijd hebben van 18 jaar, en daar boven op moet je ook een korte instructie over Verantwoord Alcoholgebruik volgen.

Of er een onderscheid moet zijn tussen non-alcoholische- en alcoholische dranken weet ik niet.