Mag je tijdens de Ramadan naar de ortho?

Hallo , Ik heb op 2 juli een afspraak bij de ortho dan is waarschijnlijk de ramadan al begonnen dat is een dag voor mijn diploma uitreiking.Het lijkt me erg leuk om zonder beugel daar aan te komen maar mag dit wel volgens de Islam en mag je voor de afspraak ook wel je tandenpoetsen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Je mag je tanden poetsen of je mond spoelen tijdens de kleine wassing, zolang je maar niets doorslikt of zolang het je keel maar niet bereikt. (Je hoofd dus niet al te ver naar achteren houden. ) De tweede bron (al-yaqeen) zegt dat je beter overdag de miswaak kunt gebruiken en pas 's avonds tandpasta.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit mag zeker, maar als je tandvlees op één of andere manier gaat bloeden dan telt het vasten op die dag niet meer mee.