hoe verstuur ik een brief/pakket van NL naar België?

Ik wil voor valentijnsdag iets versturen van zuid-holland naar een vriendin in België, maar ik heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt met postzegels en porto enz.
Zou iemand mij in stappen kunnen uitleggen wat ik moet doen als ik slechts een brief wil sturen, en hetzelfde in stappen voor als ik een pakketje wil sturen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Gewoon hetzelfde als je doet voor een Nederlandse brief.
Voor het buitenland zijn speciale postzegels te koop, die kun je op postagentachap of postkantoor kopen, maar je kunt ook gewone zegels gebruiken die je op Nederlandse post doet, je moet alleen iets meer plakken. Een brief/kaart tot 20 gram naar België kost je 1,05.
Een pakketje is hetzelfde: ga naar het postkantoor laat het wegen en ze kunnen je vertellen wat het kost. je kunt de tarieven ook vinden op https://www.postnl.nl
oja hou er rekening mee dat de post in België trager gaat dan hier (hier wordt al vaak gemopperd, maar daar is het erger), dus doe hem een dagje eerder op de post dan je eigenlijk van plan was
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het makkelijkst is om gewoon het adres op de brief of het pakketje te schrijven, en daarmee naar een postagentschap te gaan. Ze wegen je poststuk en frankeren het. Je krijgt dan vanzelf te horen hoeveel je moet betalen.