Zijn oudjaarsdag en nieuwjaarsdag officiële feestdagen?

Ik loop stage, op officiële feestdagen hoef ik van school geen stage te lopen en mag ik wel mijn uren opschrijven dus vallen oudjaarsdag en nieuwjaarsdag onder officiële feestdagen of één van de twee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bekijk of er post bezorgt wordt en je weet het antwoord.... op oudjaarsdag dus niet, op nieuwjaarsdag, kerst, tweede paas en tweede pinksterdag etc etc allemaal wel.

Het beste antwoord

Nieuwjaarsdag is een officiële feestdag, oudjaarsdag niet.

Toegevoegd na 43 minuten:
Termijnenwet.

1.Algemeen erkende feestdagen in de zin van deze wet zijn: de Nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerstdagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei.

2.Voor de toepassing van deze wet wordt de Goede Vrijdag met de in het vorige lid genoemde dagen gelijkgesteld.

3.Wij kunnen bepaalde dagen voor de toepassing van deze wet met de in het eerste lid genoemde gelijkstellen. Ons besluit wordt in de Nederlandse Staatscourant openbaar gemaakt.