Hoeveel mensen gaan er in Nederland vuurwerk kopen?

Hoorde vanochtend op het nieuws dat ze schatten dat er dit jaar voor ca 65 miljoen!! euro aan vuurwerk gekocht gaat worden. Door hoeveel mensen word dat besteed?
Als we alle kinderen to 16 jaar niet meetellen en alle volwassenen vanaf 65 jaar en daar nog eens alle mensen die door een handicap geeneens vuurwerk kúnnen afsteken afhalen, hoeveel blijven er dan over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
genoeg mensen

Antwoorden (5)

Nog steeds veel te veel mensen.
Ik echter niet. Ik heb helemaal niets met vuurwerk. Vind het te duur, te lawaaiig, te stinkerig en je krijgt er zo'n rotzooi van. Persoonlijk koop ik dan liever een lekkere fles champagne extra. Die kurk kan ook knallen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel minnen is wel erg overdreven...
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal met C4th eens. Van mij een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een plus +1
stiena58
14 jaar geleden
ik vind het vuurwerk wel mooi,maar hoeveel mensen zou je te eten kunnen geven van dat geld?
en dan maar klagen over de crisis,is zonde van al het geld
10 minuten is ook al genoeg om het nieuwe jaar mee in te luiden
ik denk wel de helft van alle inwoners.
in ons dorp betaald iedereen mee en word het op 1 plek allemaal de lucht in geschoten.
dus hier kopen eigenlijk ook alle ouderen en gehandicapten mee.
somige mensen betalen maar 1 euro en anderen weer wat meer,
en ook veel mensen kopen nog zelf erbij natuurlijk
14 jaar geleden
Bron De Gelderlander:
,,De gemiddelde prijs van een via internet besteld pakket is 80 euro''

65.000.000/ 80 = 812.500 mensen die vuurwerk kopen.
Dat is ongeveer 5% van de Nederlanders.

Waarom zou je overigens alle mensen van boven de 65 eraf halen? Die kunnen heel goed nog vuurwerk afsteken of als ze het zelf niet doen kopen voor hun kinderen/kleinkinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waarom zou je overigens alle mensen van boven de 65 eraf halen?"
Daar heb je gelijk in, maar ik neem aan dat hoe hoger de leeftijd, hoe minder vuurwerk je koopt. En 65 leek me een goede grensleeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bron wordt gesproken over een verwacht uitgave patroon van mensen bij het kopen van vuurwerk. Verwachte uitgave en daadwerkelijke uitgaven willen nog weleens van elkaar verschillen. Maar, het juiste antwoord zal waarschijnlijk ergens tussen deze 1.140.351 en de 812.500 uit mijn antwoord liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het vuurwerk nog niet is uitverkocht is er altijd sprake van een 'verwachte' uitgave. De werkelijke uitgave kan niemand weten op dit moment. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kern van de vraag betreft niet de uitgave, maar heel kort: hoeveel mensen gaan er vuurwerk kopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel kort: Dat weet nog niemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al genoeg bestellingen binnen om daarover een gemiddelde te kunnen uitrekenen. Dit gemiddelde zal ook onjuist zijn, maar dichter bij de waarheid dan wat mensen zeggen te zullen gaan uitgeven.
Geldnood of niet er kopen nog steeds heel erg veel mensen vuurwerk.