Waaromstaat de muziek van kermissen zo hard?

Wat is daar de reden van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Annswers
12 jaar geleden
Leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in ieder geval de reden dat ik de kermis HAAT. (behalve de kaneelstokken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mijn reden om de kermis te ontwijken met mijn drie kinders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig gemeentes waar het niet meer mag. Een paar jaar geleden was ik met vakantie op Texel (De Koog) en de kermis daar draaide wel, maar zonder harde muziek. Maar een kermis is voor mij so-wie-so een plaats waar ik met een grote boog omheen loop.

Het beste antwoord

Om mensen te lokken,
Waarom er zulke velle en alle kleuren lichten zijn?
Waarom de muziek zo hard staat?

Om je in de sfeer te brengen om in bepaalde dingen te gaan en ook dingen te kopen.
Zo heb je bijvoorbeeld bij het spookhuis wat griezelige muziek om je alvast in de stemming te krijgen.
En voor je het weet denk je erover na om erin te gaan.

Maar wat als ze klassieke muziek zouden spelen?
Ik weet zeker dat er dan veel minder mensen opaf zouden komen.
Zelfde geldt voor geen muziek,
Ze proberen een bepaalde groep aan te spreken en dit doen ze door middel van muziek en lichtjes.

Uiteindelijk als je er langs loopt ga je toch even kijken. (Meestal)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon om mensen te lokken !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nou, mij lok je daar absoluut niet mee, en gezien haar vraag bigmomma vast ook niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou net zeggen : om fatsoenlijke mensen op een afstand te houden.
Veel mensen vinden dit opwindend. Muziek lekker hard, veel lichtjes en veel bewegende delen.
Je adrenaline gaat stromen en de drang om ergens in te gaan word groter.
En elke attractie wilt natuurlijk de aandacht trekken.

Dus: Harde muziek=meer klanten= meer geld voor eigenaar.
Heel simpel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het geluidsniveau van bandjes op koninginnendag, de disco, popconcerten en ook de kermis vergelijkt met alle andere zaken die onze oren dagelijks te verwerken krijgen (tv, gesprek, muziek beluisteren) dan is dat wel 10 keer zo hard. Dat is onnatuurlijk en dat is nou juist de bedoeling.

Want bij een onnatuurlijke ervaring hoort onnatuurlijk gedrag; d.w.z. je raakt, als je midden in die herrie zit in een soort trance of roes, en je zult sneller geneigd zijn je over te geven op wat er op je afkomt.

Dat is uitstekend voor de commercie. Je drinkt meer bier, je koopt meer impulsief spullen, en je springt sneller in een kermisattractie, als je in een soort hypnose van harde muziek bent, dan wanneer je in alle rust of stilte je kunt bezinnen op wat je aan het doen bent.

Eigenlijk is het wat vreemd dat we door de geluidssterkte van muziek pas goed in de stemming raken. Blijkbaar kunnen en willen we niet feesten zonder herrie om ons heen, en moeten we eerst letterlijk een beetje verdoofd worden, om goed mee te kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha leuke woordgrap! VerDOOFD xD