Is het beledigend om je metcarnaval als een religieus figuur te verkleden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Jezus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijvoorbeeld, om eens iets te noemen ^.-

Antwoorden (13)

Tja, je weet hoe sommige mensen zijn. Ga jij je als Allah verkleden zullen veel mensen daar niet blij zijn. Maar ik denk dat God en Jezus nog best wel kan en ik vind het eigenlijk wel een grappig idee :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe verkleedt iemand zich als Allah? Hoe ziet iemand anders dat je hem voor moet stellen? :p
Het is een Katholiek feest, dus ik denk dat je verkleden als religieus figuur toch wel moet kunnen. Als je nog 12 vrienden meeneemt ;o)

Ik denk dat de carnavalvierders zelf niet beledigd zullen zijn. Agge maar leut het!

Toegevoegd na 1 minuut:
In de middeleeuwen werd het feest ook vooral gebruikt om de geestelijke orde op zijn plaats te zetten lees ik in onderstaande link. Je bent dus niet origineel vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou niet weten waarom. We hebben onze eigen gedachten hoe een religieus figuur eruit ziet.
Of je Jezus, Allah, Engel of de heilige maagd bent , carnaval is tenslotte een verkleedpartij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist +1
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
vorige keer had je een ander lettertype...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt nogal connecties antwoordman!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1.... jééézus waar haal je die nu weer vandaan?
AWM
14 jaar geleden
Dank je Deva, het internet is grooooot....
nee tenzij jij je beledigd voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet beledigend,maar wel provocerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Religie is zó persoonlijk, daar valt nooit een algemeen antwoord op te geven.
Als het je intentie niet is om iemand te beledigen, dan zou het wat mij betreft moeten kunnen. Je kunt ook grappen maken met respect.
Maar er zullen altijd mensen zijn die er aanstoot aan nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoo9r met carnaval mag dat wel, het is pas beledigend als je als religieus figuur naar de markt gaat... En uit gaat... En naar school gaat... En naar het werk gaat... Dat is wel beledigend, maar met carnaval toch niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van de verschillende religieus af.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is zeer zeker niet beledigend...

Wat ik wel weet is dat in steden de oproep gedaan wordt om bepaalde figuren niet uit te gaan beelden. Zo zal de verpersonificatie van Osama Bin Laden niet worden gewaardeerd. Maar ondanks ik veel absurde figuren voorbij heb zien komen. Heb ik nog nooit iemand tijdens de carnaval met een meters hoog kruis zien sjouwen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorspronkelijke functie van feesten zoals carnaval is dat je je even één dag niets hoeft aan te trekken van de regeltjes. Een dag lekker los, gaan, een dag een ander zijn, een dag de instituties op de hak nemen, een dag niet zo serieus doen over wat heilig is. Door één zo'n dag, is het de rest van het jaar gemakkelijker om je wél te houden aan de regels, wél autoriteit te respecteren, wél het heilige serieus te nemen.

Als je kijkt naar deze oorsprong, dan past het je verkleden als een religieus figuur er helemaal in. Niets mis mee, juist op deze dag kan dat.

Maar tegenwoordig moeten we allemaal panisch doen, stel dat iemand zich ergens door op zijn teentjes getrapt voelt. En dan nog in verband met religie ook, oh nee! Je ziet het ook terug in de antwoorden hierboven. Dus of je er nu nog mee wegkomt om je als religieus figuur te verkleden, ik weet het niet. Wel jammer als dat niet zo is: het hoort eigenlijk juist wel bij de katholieke en culturele functie van carnaval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn specifieke antwoord ken je nog wel uit een eerdere vraag, dus de discussie ga ik niet weer aanwakkeren ;-)

Maar ik vind dat het iig niet beledigend is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Maartah;

De belediging ligt in de intentie, hoewel sommige mensen misschien daarin overgevoelig kunnen zijn. Ik verkleed mij zo eind november, begin december geregeld als bisschop, maar heb niet de intentie er wie dan ook mee te beledigen. In het algemeen zie ik dan ook alleen maar blije gezichten tijdens deze maskerades.