De kerstman
De paashaas

En de rest zal ik nog even bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kerstboom
Paastakken
Sint Maarten
Halloween
Vuurwerk in ouderjaarsnacht
Oliebollen
Moederdag
Vaderdag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Carnaval?:p
Trouwen lijkt mij ook niet perse Godsdienstig, want in elk geloof en elk land word wel getrouwd, alleen dan op een andere manier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
House-warming party, vrijgezellenfeest, baby shower, afscheidsfeest/borrel als je met pensioen gaat of een andere baan vindt, 25 jaar dienstverband ..Valentijnsdag? (die weet ik niet zeker)

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, de vlag uit als iemand is geslaagd voor zijn examens, en de vlag erop als het hoogste punt van een gebouw is bereikt (wanneer het nog 'in de bouw' is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowat alles wat genoemd is is te linken aan godsdienst.. haloween = allerheiligen, kerst is gelinkt aan kerst (duidelijk, ook al heeft de persoon er niks mee te maken, hij komt met kerst..zo ook bij de paashaas) carnaval is het feest voorgaande aan de officieele periode van vaste van de cristenen...
vuurwerk met nieuwjaar is misschien wel een goede, al heeft die weer te maken met het wegjagen van slechte geesten voor degene die erin geloven. Verder zijn vader en moederdag denk ik een goede, ook daar zie ik geen link..

Verder dacht ik eerst aan de naamdagen die ze bijvoorbeeld vieren in polen.. maar die zijn ook gelinked aan de namen van heilige.
Maar ik zie geen met het geloof in onze gewone verjaardagen

Dodenherdenking is er misschien 1, hier denken we aan alle gevallene tijdens WO II
Bevrijdingsdag valt in dezelfde categorie
Haring eten, dit is verbonden aan een specifieke datum, al weet ik niet welke.. de hollandse nieuwe.

als ik nog meer bedenk zal ik dit antwoord updaten

Toegevoegd na 5 minuten:
Valentijnsdag duidelijk gelinked met de griekse mythologie
Opa en oma dag.. nog nooit van gehoord
Gehaktdag is na mijn weten geen traditie enkel een marketingstunt ontstaan door specifieke promoties en reclame campagnes

Nog een paar:
het eten van beschuit met muisjes
Het zingen van verjaardagsliedjes
Het kussen bij een felicitaties, voor welke gelegenheid dan ook
Een english breakfast (voor de engelse dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Ne valentijn was niet Grieks volgens mij, wel iets met t geloof te maken
Vlaggetjesdag
Leids ontzet met hutspot haring en wittebrood
Koninginnedag

hoop dat ze nog niet allemaal genoemd zijn, ben even de draad kwijt
12 jaar geleden
sinterklaas