kan iemand mij vertellen wat ze bij deze show als eindschot gebruikte??

het is een salute ofzo, of een mortier, in ieder geval extreem groot :D

http://www.youtube.com/watch?v=uwLpIlHWhac

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een erg mooi eindschot!
Ik meende dat bij professionele vuurwerkshows altijd gewerkt werd met van die ronde ballen, die uit zo'n buis komen (mortieren(?)), maar weet het niet zeker...

Het beste antwoord

Dat is inderdaad een vuurwerk mortier.
Omdat deze worden afgeschoten vanuit een buis wat gelijkend is op de werking van een mortier, alleen met vuurwerk wordt deze electronisch ontstoken.

Die mortierbollen worden "Shells" genoemd.

Die heb je al van 2 inch maar ook zo groot als een skippybal en zelfs groter.... (zie foto)

De inhoud bepaald wat het effect is. Dit kan bv fosfor zijn.

Helaas zijn die shells de laatste jaren ook erg in trek als illegaal vuurwerk.