Vanaf welke leeftijd gaan de kinderen van Willem-Alexander en Maxima mee naar Koninginnedag

Zie vraag; vanaf welke leeftijd zullen Amalia, Alexia en Ariane ook mee gaan met hun ouders/oma/ooms en tantes enz naar Koninginnedag.
Gaan ze dan ook alle 3 tegelijk voor het eerst mee, of eerst Amalia alleen en wat jaartjes later ook Alexia en Ariane..?
Ik leefde nog niet toen dit speelde met Willem-Alexander en zijn broers, dus ik kan zelf die vergelijking niet maken.
Of zullen ze pas meegaan als Willem-Alexander koning is..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De bedoeling was dat ze in 2009 op het bordes van paleis Het Loo zouden staan. Door de aanslag ging dit niet door.

Voor 1980 vierde men Koninginnedag anders. Het volk kwam op bezoek bij de Koningin en liep langs het bordes van Paleis het Loo tot 1948 en van 1949 tot 1980 bij Paleis Het Loo. Als ik me niet vergis stond de hele Koninklijke Familie al zeer vroeg op het bordes; lopen was indertijd niet nodig.

Wanneer de kinderen van prins Willem-Alexander dus meelopen, kun je dus niet aan de historie afleiden. Wat er dus gaat gebeuren, hangt dus van hun ouders af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze gaan nu niet mee omdat ze nog te speels zijn en de stoet hierdoor ophouden. Ook kunnen ze onderweg nergens naar de WC gaan en voor een kind is het lastig ophouden.

Als ze dus groot genoeg zijn zodat het voorgaande niet meer tot last is zullen ze mee gaan.
Of Willem en Maxima wachten tot ze alle drie zover zijn weet ik natuurlijk niet en is hun eigen keus.