Waarom vieren Protestanten Sint-Niklaas? Dat is toch een Katholieke heilige?

Vraagje kwam bij mij op bij het beantwoorden vraag over zijn bestaan.
Ik heb Katholieke roots , ken het Protestantse amalgaam niet zo goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben protestant en heb ook ene kerstboom staan in december. Dat is een zeer heidens gebruik!

Het beste antwoord

Omdat het religieuze van het Sinterklaas feest allang niet meer meetelt.
Er wordt door iedereen Sinterklaas gevierd, katholiek, protestant of islamitisch.
Gelukkig maar want het is een leuk feest.
Hetzelfde telt voor carnaval en ook voor kerst. Mijn islamitische buren zetten sinds een aantal jaar ook een kerstboom omdat ze dat zo leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn best veel protestantse mensen die om die reden dan ook geen sinterklaas vieren. Maar bijna iedereen wil wel zo'n cadeautjesfestijn,etc., dus wordt het vaak pakjesavond genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de beste Sint toch ook wel een beetje een schijnheilige is.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Beestie;

De Sint is in die zin nog steeds een volgeling van Christus dat hij diens credo 'laat de kinderen tot mij komen' nog steeds hoog houdt. En dan ongeacht geloof, huidskleur, afkomst nationaliteit of wel onderscheid dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er nu logisch bij religie en geloof?
Vroeger toen men nog fundamentalistisch was, toen speelde de scherpe tweedeling nog. Nu gelooft ieder wat hij wil, en dus in niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk een stiekeme manier van de RK kerk om zieltjes te winnen. Daarom propageren ze het vieren van de dag onder de niet katholieken.