kan in inplaats van lak ook haarlak gebruiken op een papier mache surprise?

We zijn vergeten de pop te lakken voordat we de frutseltjes erop plakten. Nu lukt dat niet meer met alle strikjes enzo. Zou een aantal laagjes haarlak ook een mooi glanzend resultaat geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ik weet niet of haarlak het geheel plakkerig maakt. Dat hangt misschien ook van de lak af. Er bestaat ook spuitlak. Dat gebruik ik als ik schilder. Misschien is dat een betere optie. Heb bij Bron een link geplaatst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb idd spuitlak gekocht maar dan wel bij de action. Die van de link was mij iets te duur.....maar het is prima gelukt. De haarlak gaf geen glans.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan zeker, haarlak geeft de bovenlaag wat extra stevigheid en een mooie glans. Dat gebruikte onze knutsel lerares op de basisschool al om werkjes en dergelijke mee behandelen.