Surprise voor Sinterklaas: hoe maak ik een gebit?

Ik wil voor Sinterklaas een groot gebit maken met rotzooi tussen de tanden, voor iemand die zn tanden niet goed genoeg poetst. Hoe doe ik dat? Iemand een tip? Die rotzooi ertussen doen, zal wel lukken :-) Maar dat gebit...

Toegevoegd na 12 minuten:
Het moet dus echt een groot gebit worden; geen afdruk van mijn eigen gebit.

Toegevoegd na 2 dagen:
Lieve mensen, ik heb de halve middag zitten knutselen en dit is het resultaat, met pepernoten in de kiezen. Dank jullie wel voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
we krijgen toch wel een foto als het klaar is? en een hele fijne avond gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, ja! Ik ben druk bezig. Ik doe het uiteindelijk met piepschuim. Gaat goed! Dank!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij is leuk geworden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank :)

Antwoorden (3)

Je kunt een gebit maken van gips met klei en karton.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van een dubbelgevouwen langwerpige (schoenen)doos die je met roze papier beplakt. Op de boven- en onderkant plak je vervolgens (geel-)witte tanden, en aan de zijkanten de kiezen. En in het midden van de doos een rode tong. Zie afbeelding voor een eenvoudig voorbeeld (door een kind gemaakt).
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel. Ik hoop dat de plaatselijke schoenenwinkel nog dozen heeft, haha.
Ik hoop op nog meer tips trouwens. Je weet maar nooit wat voor goede ideeën er nog bij kunnen zitten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aldi heeft altijd dozen.
Zo moeilijk is dat toch niet.. Pak een oude kartonnen doos, knip daar een reep uit (grootte naar wens), maak hier een half maantje van en maak met een 2e reep de uiteinden vast. (Je krijgt dan een D-vorm als je van boven kijkt). Maak een plaatje om de onderkant dicht te plakken, cadeau's erin en maak ook de bovenkant dicht. Verf deze roze. Knip dan uit papier tanden en plak deze aan de buitenste ronde rand van de 'D', stop er wat gevallen bruine bladeren tussen en je hebt een vuil bovengebit. Voor boven en onder maak je deze gewoon 2 keer en plakt ze aan elkaar vast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank. Ik kwam er maar niet uit. Ik dacht ook nog aan pur, maar dat schijnt behoorlijk giftig te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pur is ook ontzettend sterk.. Misschien niet handig met een suprise (je wilt graag dezelfde avond weer naar huis denk ik, haha)