Waarom zijn de roomboterletters gemaakt in de vorm van een letter "M"?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze ook wel eens in een S-vorm gezien en de supermarkten bart het van de roomboterletters in de vorm van een I...:) S-vorm: http://tinypic.com/i29cg3.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Geen idee eigenlijk. Ik denk de M van MMMMMMMMM?!

Het beste antwoord

Omdat dat en letter uit één stuk is, en daardoor stevig en gemakkelijk te maken ; en dat is altijd een grote kostenbesparing. Bovendien zijn het mooie 'volle' letters, die toch de hele doos mooi vullen in tegenstelling tot een V of een L. Daarom is het vaak alleen de S en de M. De S is van Sinterklaas, daarover zijn de meeste mensen het wel eens. De M is vermoedelijk afkomstig van Moeder ; een veel gebruikte en toepasselijke 'beginletter' van een vrij algemene groep ontvangers van dit gebak.

En er zijn ook gewoon heel veel namen die met de M beginnen ; voor mij ligt de keus dus voor de hand....alloen lust ik ze niet :lol:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Getver, zit er weer eentje op alles wat ik zeg te minnen hoor.....pffff.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Superirritant, kan me daar echt zo aan irriteren!!! Ik had er ook al een voor mijn gevoel voor humor.
Ter compensatie krijg je een + van mij hoor!

Andere antwoorden (4)

Niet allemaal ... ik heb er gister een cadeau gekregen bij de Sligro en dat was een enorme i, van 1,25 meter lang.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Ik zie het mezelf niet opeten (hoeveel calorieën zouden er in ruim een meter roomboterletter zitten?).
Ik denk dat ik hem maar cadeau ga doen aan een opvanghuis of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's geen I, da's een banketstaaf ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1,25 meter. Daar kan je inderdaad een hoop kinderen plezier mee doen. Of je zet hem op je werk neer, dan zal de staaf ook redelijk snel op zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee, op m'n werk liever niet. Ik werk alleen thuis als freelancer. Dus dat zou niet best zijn voor m'n figuur. Ik heb hem al gegeven aan de dochter van mijn man, die heeft een modezaak in Tilburg. Kan ze klanten een stukje aanbieden.
Ik heb ook wel een S gehad, en met Kerstmis krijg ik een O (of is dat dan geen banketletter maar een kerstkrans?).

Maar het gaat er natuurlijk om dat je een flink stuk lengte in een doos krijgt. Dat heb je voor elkaar met een M want die 'slingert' van beneden naar boven naar beneden naar boven naar beneden.
14 jaar geleden
Omdat de roomboterletter M de meest gangbare is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ekker lang… M of W maakt niet veel uit. Ik kijk liever een M dan een I