Waarom dient het wild geraas gestaakt te worden?

(Naast het feit dat dat rijmt op "Sinterklaas")

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ten eerste zijn de kosten van de consumptie door onverantwoord leengedrag afgewenteld op de toekomst. Nu reeds zucht de schepping onder onze expansiedrang.

Dit brengt ons meteen bij het tweede punt: onze welvaart is ten koste gegaan van de welvaartsmogelijkheden van de arme landen in de wereld. De welvaart wordt duur betaald. Niet alleen door de arme Afrikaan die de aansluiting op de meest elementaire bestaansmogelijkheden mist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ben ik toch wel heel benieuwd met welke zoekwoorden je die onzin gevonden hebt, en wat voor jou het verband is met makker die hun wilg geraas moeten staken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hè?!? Misschien de volgende keer eerst even lezen wat je eigenlijk knipt & plakt. Je bent trouwens weer eens je bronvermelding vergeten: http://www.refdag.nl/artikel/1377991/Sint+Nicolaas+de+baas.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog niet helemaal wakker??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Makker babyfaced, staak uw wild geraas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
joh, drink eerst ns een kop perpernotenkoffie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch wel handig als iemand je dan via PB even behoed voor dit soort reacties he, babyfaced? ;-)
Zie je? Je hebt mij helemaal niet nodig om jou voor schut te zetten. Dat kun je namelijk heel goed zelf ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ziet hoe snel MIJN antwoorden verdwijnen als ze nergens op slaan (20 seconden) staat deze er al wel heel erg lang ja - msischien even melden ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beter (=wilder en razender) betoog waarom het wild geraas gestaakt dient te worden kan ik me niet voorstellen.

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is geraas in dit geval enthousiasme, vreugdegeluiden. Als kind was je door het dolle heen, spanning voordat hij komt en wat je zult krijgen. Rondrennen, spelen, herrie maken. Voordat de Sint binnenkomt moet dit ophouden.
Wij moesten vroeger allemaal heel stil in de kring wachten totdat er aangeklopt werd... En inderdaad... dan klopt je hartje van verwachting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het altijd zo geinterpreteerd dat dit 'makkers staakt uw wild geraas' voor de Pieten bedoeld was.

Omdat die altijd zo wild en uitgelaten zijn en dat het dan betekende: "Kom op jongens, even serieus, er is werk aan de winkel, want 'het heerlijk avondje is gekomen'." Niet dat ze dan wel serieus zijn, maar dat ze even hun hoofd erbij moeten houden bij het uitdelen van de juiste kadootjes ofzo.

Of het zo is weet ik niet hoor, maar dat heb ik dus altijd gedacht ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat makkers nu eenmaal makker zijn als ze hun wild geraas staken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Mjn;

Omdat de Sint het anders allemaal niet meer zo goed verstaat. En omdat de makkers de Sint dan ook beter verstaan.