Er zit hier een buurmeisje van me van 6 jaar naast me, en die wil heel graag van jullie weten hoe de zwarte pieten in huis binnenkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Vroeger kwamen de pieten natuurlijk door de schoorsteen.
De pappa of mamma lieten sávonds de kachel uit gaan en dan konden de pieten door de schoorsteen naar binnen.
Maar nu heeft bijna iedereen een centrale verwarming en hebben de meeste pieten een spaanse huissleutel gekregen die op alle achterdeuren past, wel moet pappa sávonds even de schuif van de deur afhalen, anders kunnen die pieten er niet in.
Dat wordt nog wel eens vergeten, daarom heb je niet iedere dag wat in je schoen.
Dag, buurmeisje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Bij ons via de voordeur, met een speciale geheime sleutel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij ons via het zolderraam... die zet ik op een kiertje snachts en dan kan hij zo naar binnen ;)
heb namelijk geen schoorsteen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik heb er ooit twee betrapt, die kwamen via mijn slaapkamer raam binnen. Want die staat altijd op een kier voor de frisse lucht.

Maar ik heb net gedaan alsof ik sliep! Anders kreeg ik misschien mijn cadeautjes wel niet!:(

De volgende ochtend gelukkig lekkere chocolade letter in mijn schoen gekregen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij woonden vroeger in een flat, dus zwarte piet kon niet door een schoorsteen binnen komen. Daarom hadden mijn ouders sinterklaas de sleutel van de balkondeur gegeven.

Zo kon zwarte piet langs de achterkant van de flat het balkon op klimmen, en met de sleutel naar binnen. Wij zetten dan ook altijd onze schoen vlak bij de balkondeur, maar niet er vlak achter. Stel je voor dat zwarte piet naar binnen zou komen en dan meteen over onze schoenen zou struikelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben gelukkig wel een schoorsteen, dus daar kunnen ze doorheen komen. Maar we zetten ook altijd een zolderraam op een kier....want misschien zijn de Pietjes soms wel te dik door alle snoepjes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lief...+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijna weer papa he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha dat gaat helemaal goedkomen!!
Ha, die Cantare;

Ik ga hier toch echt geen beroepsgeheimen prijs geven, hoor. Straks leest die dwaas van de Noordpool hier stiekem mee....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is dat een heel goed bewaard geheim...
Maar ik wil het je wel verklappen hoor..
Hij komt natuurlijk door de schoorsteen..en soms komt hij ook door een raampje.. Maaaar dat doen alleen slimme pietjes hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij ook met een speciale sleutel,die op ALLE sloten past.
vorig jaar kwam piet door de keukendeur naar binnen,maar hij kan ook door de voordeur komen.nu dat het regent en onweert heb ik het buitenlicht aangedaan,dan ziet hij het sleutelgat goed van deze speciale sleutel.ja..zekerheid voor alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons zijn de zwarte pieten zo klein dat ze door het kattenluikje komen in de voordeur... zijn mini pietjes zeggen mijn dochter van 5 en mijn zoon van 3,5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mijn meester in groep 3 had ik gehoord dat zwarte pieten zo lenig zijn dat ze zich, als het nodig is, gewoon door de brievenbus wurmen. Anders komen ze door de schoorsteen of een openstaand raam. Hoe dan ook, ze weten altijd wel binnen te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt raamklimpieten ,schoorsteenpieten ,ook pieten die even een sleutel mogen lenen van ouders,de sleutelpieten.Ze zorgen er voor dat iedereen cadeautjes krijgen.Zonder dat jij dat merkt.Allemaal even lief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij komt zwarte piet door de voordeur naar binnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn forse Zwarte Pieten, maar natuurlijk ook hele kleintjes. En als de schoorsteen of de sleutel niet voorhanden is, geeft onze goede Sint de opdracht aan hen. De kattenluikjes......, die vergeet iedereen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit ligt eraan of je een schoorsteen heb.

als je die heb klimmen ze op het dak en gaan ze via de schoorsteen.

als je geen schoorsteen heb gaan ze via de deur of een openstaand raam

Toegevoegd na 1 minuut:
olgens de traditie komt Zwarte Piet tijdens het Sinterklaasfeest in december de cadeautjes brengen. Hij klimt door de schoorstenen van de huizen wanneer de mensen slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons thuis zetten de kinderen de schoen bij de openhaard. 's Nachts komt heel zachtjes een zwarte piet door de schoorsteen naar beneden geleden en legt wat in de schoentjes. Zwarte piet neemt de zelfde weg weer terug naar boven, daarom is hij ook zo zwart als roet geworden.