We zijn uit de recessie,stijging van 0,6 procent.Heeft sinterklaas daarvoor gezorgd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja klopt, dat gelooft iedereen, maar de waarheid is dat het reclame is voor het EINDE van de recessie...

Eerst moesten we allemaal geloven dat er een recessie was, en nu komt er overal reclame dat er geen recessie meer is...

Ik heb mijn eigen maatstaf, dat is de prijs van de diesel... Als die weer omhoog schiet, dan weet ik dat de zogenaamde recessie weg is...

En ik zal je zeggen dat dit niet de laatste stilstand of dipje is geweest, er volgen er meer...

Maar sinterklaas is wel een goede smoes, Ha die HansV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, dat denk ik niet, Sint is nog maar net in het land en de grootste inkopen moeten nog gedaan worden. Het komt eerder door mondiale ontwikkelingen, zoals het aantrekken van de economie in de VS. Laten we hopen dat deze ontwikkeling doorzet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook dat klopt +1
Er worden niet echt duidelijke verklaringen gegeven wat de precieze reden is van de stijging met 0,6 procent, alhoewel de uitspraak "Huishoudens blijven terughoudend bij hun uitgaven." doet vermoeden dat de huishoudens juist niet voor de economische groei hebben gezorgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is er nu wel een stijging, in het eerste kwartaal 2010, zal er waarschijnlijk weer een daling zijn.

Je kan niet bij de eerste de beste (kleine) stijging zeggen dat de recessie voorbij is. Ik vind het hele recessie verhaal wat te ver gaan, er zijn zwaardere geweest en er zullen ook nog zwaardere komen!

Ook een daling kan af en toe mee vallen voor een korte periode, kijk maar naar de koers van de AEX, die gaat ook bijna nooit 10 dagen achter elkaar naar beneden, er zit altijd wel een dag tussen dat de koers licht stijgt of dat het gelijk blijft.

De economie is te vergelijken met een golfbeweging, er zullen tot het einde der tijden goede en slechte periodes zijn, zo slecht is een recessie niet voor de economie, de financieel instabiele bedrijven vallen dan om, terug naar de oergedachte "Survival of the fittest".

DSB is een mooi voorbeeld, zij hebben al een hele tijd de zaakjes niet op orde, het was voor mij ook geen verassing dat ze zijn omgevallen, heel vervelend natuurlijk voor de werknemers maar Dirk Scheringa is gewoon een boef, misschien zien ze het nu alleen nog niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens nu.nl zakelijk is het maar 0,4%...

Maar hoe kan sinterklaas daarvoor zorgen als die nog onderweg is? Want hij is gisteren pas de boot op gegaan bij 'De club van Sinterklaas'. En morgen komt hij pas aan in Nederland volgens de televisie. Dus hoe heeft Sinterklaas dan voor een groei kunnen zorgen over de maanden juli, augustus en september...

Maar wie hiervoor gezorgd heeft weet ik niet. Maar weet zeker dat Sinterklaas dit niet is geweest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt! Het zou eerder een effect van het vakantiegeld kunnen zijn, dat is vlak voor die periode uitgekeerd en is er misschien meer uitgegeven omdat het dan "kan".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kinderbijslag als dit binnen is kopen mensen hier kleding en schoenen en andere dingen van.
+ jij ook beemertje +
De kwartaal op kwartaal groei is volgens het cbs slechts 0,4 procent en niet 0,6. Bovendien is het jaar op jaar cijfer 3,7 procent krimp. Nergens in het bericht van het cbs wordt onderbouwd wat de reden van de "groei" is. Er zijn slechts verwijzingen naar negatievere effecten. Kortom we worden belazerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals zo vaak in het land.
Heb je het nieuws al vernomen agenten krijgen de bonnenboekjes niet vol, omdat iedereen zich aan de snelheid houdt, gordels, autopapieren, rijbewijzen dus ze moeten nog wat gaan zoeken voor het eind van het jaar. +
De kluit wordt belazerd.
Er is wel een paar tienden procent groei, maar de krimp in het jaar daarvoor is nog bij lange na niet goedgemaakt!
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Nee we zijn nog lang niet uit de recessie, het lijkt alleen maar zo door wat maand-cijfertjes van het CBS.
De ontelbare miljarden die mondiaal door overheden als steun in de economiën zijn gepompt, gaan nog heel wat 'kadootjes' voor ons opleveren. En die presentjes komen niet van Sinterklaas.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het buitenland. Nederland is een handelsland, de Rotterdamse haven heeft in verhouding het grootste aandeel van ons BNP. Amerika, Duitsland en andere grote economiën waren al eerder uit de recessie, zij hebben ons meegetrokken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is je veronderstelling niet helemaal terecht, de inkopen voor het Sinterklaasfeest zijn al begonnen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoelde, dat je veronderstelling niet helemaal ONterecht is ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft gewacht op de kinderbijslag, en toen dat geld net binnen was, werden er schoenen, kleding en andere dingen gekocht. Dus had men weer wat extra geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stijging is volgens mij maar 0,4 procent, echter het grootste deel hiervan komt voor rekening van export.
Daar merken wij in ons dagelijks leven echter dus heel weinig van, alleen de exporterende bedrijven (haven en transporteurs e.d) merken dit zeer zeker.

Het ligt niet aan Sinterklaas, deze gaat pas vanaf nu pieken, de winkels en webshops zien een piek in de verkoop beginnen vanaf begin november en is op zijn hoogste vanaf half november tot eind november.
Vreemd genoeg dus ook niet in de eerste week van december.

De cijfers zijn ook nog eens van het afgelopen kwartaal, juli-oktober, de sinterklaaspiek effecten horen we dus pas in januari weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Visser;

De Sint doet wat hij kan, maar in zijn eentje de recessie keren is toch echt teveel gevraagd. Daarvoor moet het consumentisme weer welig gaan tieren.