zijn er nog wel genoeg witte schimmels om sinterklaas te vervoeren?

Toegevoegd na 6 minuten:
ik hoorde op een locale tv zender dat er in die regio boeren waren om ze niet uit te lenen voor het gebeuren vanwegen dat er ongelukken mee gebeuren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het leuke is dat scholen ieder jaar een passend verhaal moeten verzinnen om te verdoezelen waarom hij niet per paard komt.

Zo zijn wij een keer per tractor aangekomen, de tandem, een pony en een keer per parachute!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hij heeft toch aan 1 schimmel genoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foei Visser..,
onze schijnheilige: de Sint, heeft er toch maar één nodig..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas wordt (volgens mij) niet altijd vervoert op een witte schimmel, maar op een ander soort paard. Kinderen op die leeftijd zullen niet zoveel verstand hebben van paarden waardoor ze niet altijd weten of het een witte schimmel is. Toch vind ik het slecht. Ik weet nog wel dat sinterklaas op een bruin paard zat terwijl americo wit was.
Maar die ouders verzinnen dan altijd wel een smoesje als: Het echte paard van sinterklaas was ziek en kon dus even niet mee. Nu zit ie op een ander paard.
Ik weet zelf niet hoe "zeldzaam" een witte schimmel is maar het zal dus niks uitmaken
(goeie vraag!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Sinterklaas bij jou binnen is,staat de schimmel werkloos buiten en dan komt Sinterklaas en gaat dan andere kinderen bezoeken en weer staat het paardje daar weer te niksen en dus komt Sinterklaas enz enz! Zijn er trouwens ook nog andere schimmels(paarden) dan witte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zijn er duizenden dus komt helemaal goed!..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan hij altijd op een hulppaard komen een bruine of een zwarte ,dan is schimmeltje gewoon ziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, schimmels genoeg. Maar misschien is de sint beter af wanneer hij een keer met de trein komt in plaats van altijd een schimmel tussen de benen.