Is het inhuren van een zwarte piet /Sinterklaas nog steeds populair, en zou je het zelf doen voor je kinderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

In onze streek in ieder geval wel. Mijn zwager speelt namelijk zelf elk jaar voor sinterklaas en die zat half oktober al helemaal volgeboekt voor rondom die dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL :-) Maar dat gaat niet altijd op hoor. Nu vindt ik persoonlijk mijn zwager erg goed als sint en niet alleen omdat hij mijn zwager is, maar lang niet iedereen is er geschikt voor om hem te zijn/spelen. Dat doet me overigens meteen denken aan die keer dat mijn dochter nog op de kleuterschool zat en sint daar kwam. Man, die man hadden zò vreselijk wit geschminkt, en toen hij buiten aan kwam lopen wapperde zijn tabbert ook nog als een wervelwind, het leek wel de dood van pierlala. Vroeg ik later aan mijn dochter:"En? was het leuk?"
Zegt ze:"Ja, dat wel, maar volgens mij was sinterklaas een beetje ziek." doelend op die witte kop van hem.
Leuke anekdotes zijn dat ;-)
Ik woon in het noorden (drente) en hier is het nog steeds populair. De kranten staan vol met advertenties van Sinten en Pieten die je kunt huren. Of je het voor je eigen kinderen ook zou doen, ligt aan het kind. Niet alle kinderen zijn gecharmeerd van een man met een gezicht vol haar en een grote rooie hoed op :) om over Zwarte Piet dan maar niet te spreken.....als ze dan ook nog es bij je thuis komen, dan is dat wel heel erg dichtbij en bedreigend en dat dan ook nog in hun eigen veilige omgeving. Maar als je kind totaal geen angst heeft, dan is het helemaal geweldig natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, doie Lotus;

Gezien de enorme hoeveelheid advertenties die ik lees en het aantal collega's dat ik tegenkom zou ik zeggen van wel. Ik kom zelf alleen bij een aantal verenigingen, clubs en wat kinderdagverblijven. Toen mijn eigen kinderen nog het rotsvaste geloof hadden heb ik de Sint nooit thuis besteld om de verwarring niet nog groter te maken. Ze zagen de Sint immers al op TV, bij de aankomst hier, op school, op de sportclub en noem maar op. Verder moet je bij een huis-aan-huissint ook maar afwachten wat je kijgt.

Toegevoegd na 7 uur:
Ha, DIE Lotus moet dat natuurlijk zijn. Sorry!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurd nog steeds veelvuldig. Ik heb het nooit gedaan o.a. omdat ik elke Sinterklaas er belachelijk vind uitzien en zelfs plaatsvervangende schaamte ga voelen als ik bijvoorbeeld bij een intocht op school sta te kijken. Zo slecht als dat vaak in elkaar zit met die baard en dat haar. Heb nooit begrepen dat kinderen erin trappen. Ik zag altijd dat het een nepbaard was toen ik kind was, en ook slecht geschminkte pieten had ik door. Daarom vermeed ik ook altijd met mijn eigen kinderen al die verschillende Sinterklazen die op dezelfde tijden overal tegelijk waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het 1 keer gedaan en doe het nooit meer. Na die ene keer wisten de kinderen gelijk dat Sinterklaas niet bestond! De zwarte pieten waren geweldig grappig, maar ze hadden geen Sinter- maar een Houten-Klaas genomen om de kinderen kadootjes te geven. Echt een aanfluiting.

Dusse... ik zou het zelf nooit meer doen.