Wat is een leuke sinterklaasactiviteit?

Het moet een activiteit zijn voor een (internationale) studentenvereniging. Low-budget, en voor iedereen toegankelijk(dus niet lootjes trekken ofzo). Voor ongeveer 30-50 personen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Iedereen heeft wel thuis van die "foute" cadeautjes liggen die je ooit hebt gekregen maar niet weet wat je ermee aanmoet.
Iedereen neemt zo'n cadeautje ingepakt mee en dan zo'n hilarisch dobbelspel spelen dat overal op internet te downloaden is.
Wordt gegarandeerd lachen waar iedereen mee aan komt zetten. Wel oppassen dat je geen ooit gekregen cadeautje van een van de aanwezigen meeneemt. Dat kan pijnlijke momenten opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

stoelendans?
ganzenbord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tis voor een studentenvereniging, niet voor een peuterspeelzaal. Daarnaast heeft het niets met sinterklaas te maken.
Hm.. Lootjes trekken is juist voor iedereen toegnkelijk zou ik denken!?

Je KAN als het ECHT internationaal is: Lootjes trekken, en dan iedereen een maaltijd 'van thuis' laten voorbereiden voor de persoon die getrokken is. Dis kan al voorbereid worden: Je laat iedereen een maaltijd / snack / lekkernij van thuis mee nemen, [leukste is genoeg voo reen paar mensen] en dan lootjes trekken. De persoon die je trekt krijgt dan iets van jouw thuisland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas liedjes "rappen", in ieders taal en ter plekke verzinnen. Ieder zingt om de beurt . Een paar flessen bischopswijn of glühwein en een grote schaal met strooigoed op tafel. Je kunt ook iemand als verrassing laten strooien tijdens het zingen. Iemand gaat naar de wc.(valt toch niet op bij zovelen) trekt een paar zwarte handschoenen aan, bonkt keihard op de deur en dan....
14 jaar geleden
Maak een spel, met vragen over hoogtepunten van het land, bekende personen, schoolvragen, ontgroening,

Een naam opschrijven bekend persoon en korte uitleg geven door middel van vragen moeten ze raden wie het is.

En lekker ouderwets sjoelen voor punten. De afgezaagde bingo.

Of iemand moet beginnen met een korte zin en iedereen moet daar verder op borduren en je neemt een thema, griezelig, fantasie, humor om er een heel verhaal van te maken.

Sint en Piet horen daar natuurlijk bij. En iedereen een dikke veeg zwarte smink op het gezicht, en een lekkere klodder rode lippenstift deze tubes zijn niet duur. Gewoon een beetje voor de sfeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor studenten ? Dan zou ik het zo kazig mogelijk houden ; een bingo met allemaal Sinterklaasprijzen en pepernoten om op de nummertjes te leggen ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het alom bekende dobbelspel is meestal een doorslaand succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pakjesavond...

Of kan dat heden ten dage niet meer, not done, is dat uit of zo, of misschien verboden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer misschien iets te betekenen met zijn allen voor een goed doel, misschien hebben ze bij de diverse goede doelen iets, heitje voor een kwarweitje op een ludieke manier, auto wasactie, lekker groots opgezet, pepernotenactie weet ik veel?en wie het meest heeft verkocht wint? En daarna ergens tap open en feesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou mijn ouders organiseren meestal met vrienden voor sinterklaas dit spel: iedereen neemt een cadeautje mee iets ouds of iets nieuws of meerdere die leg je op een grote stapel onder een groot kleed als de gene een getal raad die 1 of 5 is mogen ze een cadeautje grabbelen. als het telang duurt met 2 cijfers kun je er meerdere tegelijk doen bijvoorbeeld dat je met de 1 , 3 en de 6 een cadeautje mag graaien en dat kun je natuurlijk steeds weer afwisselen
ook kan iedereen die een cadeautje meeneemt er een leuk of lollig gedicht erbij schrijven als iemand het gedicht gelezen heeft moet hij gaan raden wie het is zo kom je de gekste dingen tegen en om het nog wat leuker te maken:::::::: elke keer als iemand een cadeautje heeft gegraaid... mag die gene of jij zelf of je ztemt ervoor een kort spel uitkiezen.

misschien is het gezellig om ondertussen op lekkere snacks te trakteren of een gezellige barbeque ik hoop dat je er iets mee kan en dat ik dit goed heb uitgelegd natuurlijk kun je je spelregels nog anders aanpassen.