Hoe kan ik eieren verven zonder verf?

Ik heb alles in huis gehaald voor Pasen, maar kom er nu achter dat ik de verf mis ... Heb nergens anders ook in huis verf liggen. Ik moet dus iets anders bedenken. Zijn er mogelijkheden om eieren te verven zonder verf?

3 jaar geleden
in: Pasen
3.1K
paulus811
3 jaar geleden
Je kunt het toch gewoon gaan kopen? We kunnen wel roepen dat je ze kunt verven met bijvoorbeeld bietjes, maar de kans dat je die in huis hebt is nog veel kleiner.

Het beste antwoord

Ja, met behulp van diverse groenten (die je dan natuurlijk wel in huis moet hebben) kun je ook eieren kleuren. De buitenste schillen van gele en rode uien, rode koolbladeren, spinaziebladeren.

Kook de eieren in de gewenste kleur in een pannetje kokend water met daarin geel uiblad voor de kleur geel, of rood uitblad voor rood, rode koolblad voor paars, spinazieblad voor groen. Net zolang tot ze de gewenste tint hebben.
. . .
En je kunt witte eieren bruin laten kleuren door ze in koffiewater te koken.
Toegevoegd op 02 april 2021 11:28: tekst
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou ze kunnen opmaken met wat rouge, mascara, lippenstift, eyeliner of andere dingen die jook op je huid kunt smeren. Geen nagellak, want die chemische rommel kan door de schil trekken.
3 jaar geleden
Om te verven heb je verf nodig. Maar je kunt ook de eieren versieren, en daar heb je niet altijd verf voor nodig.
Je kunt bijvoorbeeld stiften gebruiken, of papier (en lijm), of gekleurde wol/katoen. En misschien heb je in huis / in de tuin / op je balkon planten met bloemen. Deze kan je ook gebruiken om je eieren te versieren.
Onderstaand heb ik twee links toegevoegd, die leiden naar sites met ideeën om eieren te versieren.