mag mijn baas mij verplichten om 2 weken vrij te nemen met kerst als wij ook al 3 weken vrij waren met de bouwvak in Juli? (kleinmetaal-CAO)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kerst
3.5K

Antwoorden (4)

Als het bedrijf tussen kerst en oud en nieuw dicht is zal je wel je vrije dagen op moeten maken. Meestal is dit in de CAO geregeld of gewoon de regels van het bedrijf en daar zal je je aan moeten houden. Hij kan het je dus wel verplichten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is afhankelijk van de sector waarin je zit. Voor elke sector binnen klein metaal is een andere CAO van toepassing. Kijk hier voor de COA's: http://www.salaris-informatie.nl/Sectoren/Metaal_en_techniek/metaal_en_techniek.htm

Een lijst met vakbonden (Die dit zo kunnen beantwoorden dat je er ook echt wat mee kan staat hier: http://www.salaris-informatie.nl/vakbond.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 weken verplicht vrij nemen is teveel, je houd dan te weinig reserves over voor persoonlijke redenen, kijk vooral naar de wet, niet alle CAO afspraken zijn wettig.....
Volgens mij is met drie weken vastgelegde vakantie de limiet wel bereikt, zoveel blijft er anders immers ook niet over.
het kan niet zo zijn dat je werkgever volledig de vakantietijden bepaalt.
KIJK het goed na. voor je in conclaaf gaat maar baseer je op de wet, onwettige CAO bepalingen zijn ongeldig , al staan er 1000 handtekeningen onder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 1 januari kan de werkgever, na overleg met het medezeggenschapsorgaan dan
wel de werknemersdelegatie, vaststellen wanneer een aaneengesloten vakantie
collectief zal worden gehouden. In individuele gevallen kan hiervan in overleg tussen
de werkgever en de betrokken werknemer worden afgeweken.
Voor ondernemingen met een wettelijk verplichte ondernemingsraad geldt dat voor het
vaststellen van een collectieve aaneengesloten vakantie de instemming van de
ondernemingsraad vereist is.