kerstboom kaarsverlichting met ledlampjes gekleurd zoals vroeger in de jaren 50 waar te verkrijgen?

geen kaarsenlverlichting met led op batterij.

2 jaar geleden
in: Kerst
2.8K
Pieterke
2 jaar geleden
Bij Bol.com hebben ze Led verlichting met allerlei gekleurde staafjes, lijkt wel op kaarsjes.
https://www.bol.com/nl/nl/p/kerst-verlichting-100-led-led-lamp/9200000086852985/
Pieterke
2 jaar geleden
Ik zie nu je toevoeging. Ik weet niet of deze op batterij zijn, denk het niet
LeonardN
2 jaar geleden
"gekleurd zoals vroeger in de jaren 50"
Hoe waren die toen gekleurd dan?
LeonardN
2 jaar geleden
@Pieterke
"Ik zie nu je toevoeging. Ik weet niet of deze op batterij zijn, denk het niet"
Staat gewoon in de Productspecificaties
Voedingstype Adapter/ lichtnet
Dus GEEN batterij.
Amadea
2 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen - omdat ledlampjes geen warmte afgeven - is er gekleurd vloeipapier omheen plakken.
Maar ik denk dat jij je vergist en de lampjes gewoon geelwit licht gaven, en de glanzende gekleurde ballen die in de vijftiger jaren kerstboom hingen door die lampjes prachtig rood, geel, groen en blauw weerkaatsten.
j5m
2 jaar geleden
De lampjes waren er op marktplaats worden ze momenteel te koop aangeboden.
Dat waren witte kaarsjes met een blauw geel groen rood witte lampjes
Ze waren toen 3 volt per stuk.
Je kon ze gewoon schroeven als de lampen toen.
Nu is de vraag kaarsenlampjes maar led die op kabel maar dan de bonte versie van vroeger.
Pieterke
2 jaar geleden
@LeonardN: Dat heb ik dan over het hoofd gezien.
@ Amadea: Wij hadden vroeger thuis ook gekleurde lampjes in rood, groen, geel en ik meen ook blauw.
LeonardN
2 jaar geleden
En in hoeverre is de reactie van Pieterke dat wat je (niet) zoekt?!
https://www.bol.com/nl/nl/p/kerst-verlichting-100-led-led-lamp/9200000086852985/
Amadea
2 jaar geleden
Het grote verschil is dat die ledlampjes neonkleuren geven, totaal anders dan warm feestelijke lichtjes.
Pieterke
2 jaar geleden
@LeonardN: Er mogen hier ook suggesties als reactie worden geplaatst.
LeonardN
2 jaar geleden
@Pieterke Ja, natuurlijk.
En ik vraag (aan j5m) in hoeverre de reactie van jou voldoet aan zijn verwachting.
Wellicht dat de vrager meer iets zoekt wat op een werkelijke kaars lijkt. Maar ik denk dat je mijn reactie niet begrijpt.
Griffin
2 jaar geleden
Check marktplaats eens: https://www.marktplaats.nl/q/kerstverlichting+jaren+50/

Antwoorden (1)

Weleens gehoord van Lampenverf, lampenlak?
Met deze hoogwaardige lak van het merk Motip kleurt u gemakkelijk en snel uw gloeilampen. Zorg dat de ondergrond schoon, droog en vetvrij is.
Koop gewoon je witte led kerstkaarsjes die jij wilt en kleur ze lekker zelf.
Google zelf maar eens op lampenverf/lak, er zijn een paar kleuren maar je kunt natuurlijk ook zelf mengen.
Ik heb hier een potje groene lak die ik gebruikte voor een autoradio verlichting, het is net als nagellak aan te brengen.