Op welke dag gaan de meeste mensen de kerstboom opstellen?

3 jaar geleden
in: Kerst
1.4K
Antoni
3 jaar geleden
Zo snel mogelijk na Sinterklaas (voor de vroege vogels) en het weekend vóór de kerst (voor de altijd-alles-uitstellers) zijn waarschijnlijk de populairste dagen hiervoor. Ook 24 december lijkt mij een dag waarop veel mensen dit (nog even snel) doen.

Antwoorden (2)

Er is gene vaste of traditionele dag waarop in Nederland de kerstboom wordt opgesteld zoals in Duitsland (waar dit op 24 december hoort te gebeuren).
3 jaar geleden
Maar mocht jij je aan de Nederlandse tradities willen houden, dan kun je de kerstboom op 6 december opzetten. Want dan is het Sinterklaasfeest voorbij. En de boom kan exact een maand blijven staan, want op 6 januari is het Driekoningen en is het gebruikelijk om Kerstversieringen weer op te ruimen.