Bestaan er nog winkels met alleen kerstversiering?

Toen ik nog kind was ging ik met mijn moeder wel eens naar van die kerst winkels. Deze kwamen meestal zo rond november. Tijdelijke winkels in een leegstand pand. Daar kon je kerstballen per stuk kopen en slingers in alle kleuren. Lampjes noem maar op.

Dat soort winkeltjes zie ik nooit meer. Wel kest afdelingen in bijvoorbeeld de HEMA. Maar in die winkeltjes had je veel meer keuze.

Ook kerstmarkten hebben dat soort spul bijna niet meer. Alleen kaarsen en houten troep en om de kraam hetzelfde spul...

8 jaar geleden
in: Kerst
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen idee @HeerVoldemort, maar de Action en nog meer de Wibra lijken er soms wel op... maar niet helemaal nee. 't is toch meestal een paar schappen in een winkel.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Masr jij kent dat soort winkeltjes wel Jodokus? Van vroeger misschien? Het soort wasr ik het over heb. Nlies zegt in haar antwoord dat ze deze nog nooit heeft gezien.
Ritsuka
8 jaar geleden
Vorig jaar nog gezien in winkelcentrum in Arnhem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die in Arnhem zit er dit jaar weer, tegenover de Douglas
paulus811
8 jaar geleden
In Duitsland is zelfs een keten van Kerstwinkels onder de naam Kahte Wohlfahrt. Ben wel eens in het filiaal in Heidelberg geweest, midden in de zomer. Vaak staan ze ook met een grote stal op Kerstmarkten. http://wohlfahrt.com
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Zoetermeer heeft het tuincentrum 'de driesprong' een supergrote kerstafdeling gemaakt. Het is zo veel en zo mooi gedaan, dat je niet meer weet waar je moet kijken, overweldigend gewoon.
paulus811
8 jaar geleden
In Zevenhuizen bij Intratuin is ook een enorme Kerstafdeling. @vraagstelling, ik laat jouw reactie maar niet aan mijn vrouw lezen, anders kan ik komend weekend richting Zoetermeer ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@paulus811 het is zo mooi ingericht en opgesteld, dat je niets durft te pakken om de composities niet te beschadigen.
ps: 3e kerstdag (een zondag dit jaar) is alles te koop voor 50%. Er zal dan waarschijnlijk een file staan vanaf Apeldoorn.
paulus811
8 jaar geleden
Misschien dat ik dit weekend dan toch maar even ga kijken, ben nu wel benieuwd. En vanuit Capelle (daar woon ik) is Zoetermeer dichtbij. Dank voor de tip!

Antwoorden (1)

Er zijn , vooral in het buitenland Duitsland bijvoorbeeld, winkels waar het hele jaar kerstversieringen verkocht worden. Tijdelijke winkels heb ik hier in Nederland nooit gezien