Ik heb (weer)een prachtig kerstpakket gekregen van mijn werkgever.Is het dan aardig om dat te zeggen als je weer aan het werk gaat ?

Wat doen jullie gewoonlijk?

Toegevoegd na 12 minuten:
Natuurlijk bedank ik hem als ik het overhandigd krijg maar ik zie hem daarna maar een paar keer per maand.

Toegevoegd na 17 minuten:
Nog even voor de duidelijkheid,natuurlijk bedank je je werkgever als hij het kerstpakket afgeeft maar mijn vraag is eigenlijk of je later nog weer een reactie geeft als je weer aan het werk bent b.v Nogmaals bedankt voor het kerstpakket.Ik vond het erg mooi;of iets dergelijks

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
8.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie doos ,ik ben wel nieuwsgierig wat er in zit taurus ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het was niet de originele hoor!Maar hij was minstens zo mooi.

Het beste antwoord

Uit bovenstaande antwoorden blijkt een paar keer, dat er veel denkwerk verricht wordt over de samenstelling van het Kerstpakket. Ik vind het dus helemaal niet slijmen, als je aangeeft dat je van één of twee dingen heel erg geniet, of het erg lekker vond. Je duikt tenslotte niet ter plekke je kerstpakket in, zodat de 'gever' de lol van je reakties kan meebeleven, maar voert het af in triomf, en alleen je thuisfront ziet je reakties.

Ik werkte voor een groot bedrijf, waar kerstpakketten onbegonnen werk zouden zijn met zoveel werknemers - we kregen een kerstbonus....behalve het jaar dat ik met een burn-out thuiszat : toen kwam er een kerstpakket voor me, geregeld door mijn supervisor, met daarin o.a. de meest verrukkellijke, oversized fleece-ochtendjas die je je maar voor kan stellen....zou toch heel onhartelijk zijn geweest, als je daar nooit op terug zou zijn gekomen?

Als de wereld ergens ooit aan ten onder gaat, is het wel gebrek aan 'n beetje aandacht en hartelijkheid voor elkaar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (15)

Ik doe dat wel. Denk dat dit zeker op prijs wordt gesteld.

En als andere collega`s dat niet doen, heb je je toch in positieve zin weten te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erg raar om er niets over te zeggen.

Ik hoorde paar maanden geleden mijn schoonzus tegen mijn broer zeggen: "geef ze dit jaar die kerstpakketten nou eens niet! Niemand komt je bedanken! Oké, van de 28 waren er 2 die wel dankjewel hadden gezegd."

maar aanpakken doen ze alles wel.
gek toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg drie keer tegen jezelf: werkgevers zijn soms net mensen.

Vinden mensen het leuk als je zegt dat je ze waardeert? Ja, en daarmee heb je je antwoord. Of wij 'gewoonlijk' zoiets zeggen, is totaal irrelevant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werkgevers ZIJN mensen hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hint: dat is het punt ook.
Als je bij een klein bedrijf werkt,kan dat wel,maar op een groter bedrijf zal één der personeelsleden het beter voor iedereen kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is echt niet vanzelfsprekend om een kerstpakket te krijgen. Het is beleefd en vriendelijk om te bedanken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk bedank ik wel bij ontvangst maar mijn vraag is eigenlijk een reactie achteraf nog weer.
Met het overhandigen van het kerstpakket zeg je toch al
dankjewel,aan de vertegenwoordiger van het bedrijf.

Met de nieuwjaarsborrel kan je nog zeggen wat je er van vond,en of je het geslaagd vind.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ja met de nieuwjaarsborrel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben geen Nieuwjaarsborrel maar ik vind dit wel een goed antwoord.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen nieuwjaarsborrel is,dan als je iedereen gelukkig nieuwjaar wenst.
Ik vind het heel gewoon om iemand te bedanken als ik iets van diegene krijg. Ook al is het misschien niet helemaal wat ik ervan verwacht. Het gaat om het gebaar! In Nederland gaat iedereen er gewoon vanuit dat er met kerst door de werkgever iets kado gegeven wordt. Als dit niet gebeurd dan spoort die werkgever niet en als hij/zij wel iets geeft dan is het ook niet goed omdat het niet is wat de werknemer ervan verwacht.
Ik ben zelf werkgever geweest. Het kostte mij altijd een hoop geld en moeite om ieder jaar weer iets nieuws te verzinnen. Maar de dankbaarheid van mijn werknemers was soms ver te zoeken.
Nu woon ik in het buitenland en ben in loondienst. Hier krijgt niemand iets voor kerst. Ik dus ook niet en ik vind dat helemaal niet erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker bedanken, het is toch normaal om te bedanken voor iets wat je kado krijgt.
Het blijft me verbazen dat de mensen zo vanzelfsprekend iets aanvaarden en er verder ook nog even over mopperen. Zo van, nou het was niet veel dit jaar, of wat een onzin allemaal........ik kan natuurlijk niet voor elke werkgever spreken, maar ik ken veel bedrijven waar de pakketten met zorg worden uitgekozen in de hoop dat ze worden gewaardeerd door de ontvangers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel het anders,misschien wil je de toelichting nog even lezen?Ik bedoel eigenlijk een reactie op de inhoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een oprechte reactie geven op wat je van de inhoud vond. Juist daarvan kan men iets leren, was het zinnig of niet, was het wel of niet leuk....excuus voor het meteen begrijpen van je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+oke,dank je wel
Ik mail vanaf mijn werk naar de afdeling die de kerstpakketten regeld. In die mail bedank ik voor het pakket en wens ze een fijne dagen en een goed nieuwjaar. Ik ken ook collega's die dat niet doen .
Ik denk dat als je voelt te bedanken dat je het moet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is altijd netjes om nog te bedanken..Maar aan de andere kant je baas geeft het jou om jou te bedanken..en zo blijf je aan de gang!
1 keer bedanken is dus genoeg!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Taurus;

Het laten blijken van waardering en dankbaarheid is volgens mij nooit verkeerd zolang het niet in slijmen ontaardt. Als je bij het krijgen van je pakket hebt bedankt ben je natuurlijk niets meer verplicht, maar als je het gevoel hebt je waardering nog eens uit te sprelen doe je daar helemaal niets verkeerds mee.Doe het desnoods als zijsprongetje bij je goede wensen zodra je elkaar in het nieuwe jaar weer voor het eerst spreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft 1 keer bedanken is het verstandig. 2e keer bedanken lijkt mij een beetje of je aan het slijmen bent. Maar jah iedereen denkt natuurlijk weer anders erover..
Ik zeg één keer is genoeg. Het is eigenlijk net zo hoe jij je werkgever kent. Als het gaat over een heel lang periode zoals 10 jaar of zo. Misschien kan je dan wel 2 keer bedanken zoals je ook zegt nogmaals bedankt. Maar nogmaals bedanken vindt ik zelf dat dat geen nut heeft. Je moet het toch zelf weten. Denk goed over na wat jou het beste uitkomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je werkgever het als een leuk compliment zal opvatten wanneer je hem/haar daar nogmaals voor bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zeker aardig. Ik heb jarenlang de pakketten voor een bedrijf geregeld, je wilt niet weten hoeveel gezeur dat geeft. Kadobonnen zijn te kaal, vleespakket niet handig als er vegetariers of Moslims werken, fles wijn met een drankzuchtige weknemer ook niet aan te bevelen, en daarbij soms de ondankbaarheid van sommige mensen. Je werkgever hoeft het niet te doen, hij doet het alleen als blijk van waardering, maar het is natuurlijk fijn als je hem/haar daar een compliment over geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Dat hangt er maar vanaf.Als je de rest van het jaar niet onderbemand werkt, als je je overuren ook mag opnemen, als je niet als werkvee behandeld wordt, ja dan kan je bedanken.In de rest van de gevallen is het oogverblinding, je hebt het dan namelijk zelf betaald.