De kerstpostzegels 2010 zijn geldig vanaf 26 november tot de eerste week van januari 2011.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kerstzegels (ook van vorig jaar) mag je in december gebruiken tot 6 januari. Daarnaast blijft de kerstzegel wel geldig, maar moet je bijplakken.

Als de kerstzegels van 2010 uit zijn mag je die ook gebruiken. Ze komen in december uit.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat nieuw is dit jaar is dat het tarief niet meer wordt vermeld, maar dat er het woord december op komt. Ze kosten nog steeds 34 eurocent per stuk.

Toegevoegd na 10 minuten:
kleine correctie, de geldigheid is tot de eerste week van januari. Die loopt dit jaar tot 9 januari omdat 1 en 2 januari nog in week 52 vallen.

Toegevoegd na 1 uur:
Overigens bedoel ik niet met mijn antwoord dat je na januari de kerstzegels niet meer mag gebruiken. Postzegels zijn waardepapieren en die blijven lang hun waarde houden.

Decemberzegels zijn eigenlijk zegels met een korting en buiten de kortingsperiode (december tot de eerste week van januari) geldt het kortingstarief niet en moet je dus bijplakken. Voor oudere zegels is dat soms even puzzelen, want op de TNT post website staat dit niet echt duidelijk aangegeven.

Tot nu toe kon je de zegels van het jaar ervoor (ds dit jaar van 2009) ook in de december van het volgende jaar gebruiken zonder bijplakken (ook als het tarief in het nieuwe jaar was verhoogd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook gevaarlijk dat er geen bedrag op staat i.v.m. doorlopende geldigheid in 2011
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat ook niet meer op de gewone zegels.
Kerstzegels van alle jaren zijn nog steeds geldig.
Afhankelijk van de oorspronkelijke prijs én/of de periode waarin zij worden gebruikt, zal er wel moeten worden bijgeplakt tot de huidige tarieven.
Kerstzegels met de huidige prijsstelling kunnen worden gebruikt vanaf 26 november tot de eerste week van januari 2011